|
|
| Forsikring under transport |
| Forfatter:  |
karenh |
| Dato:  |
01-11-2005 13:44 |
|
Hvem ejer hesten mens den fragtes fra sælger til køber? Mener at have hørt at det først er købers hest når den er trukket ud af trailer efter transporten. Er der nogle der kan hjælpe mig her?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Du skal endelig |
|
|
sørge for at få skrevet i salgskontrakten, at hesten overgår til køber ved stalddøren - altså når hesten overdrages til chaufføren. Hvis du ikke nævner dette, risikerer du at hæfte for eventuelle skader ved læsning. Det er vel også køber, der skal sørge for og betale for transporten?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| men hvad så... |
karenh |
01-11-2005 13:56 |
|
Dækker købers forsikring under transporten? Eller er det chaufførens forsikring? Kan jo ikke passe hesten er forsikringsløs i mellemtiden?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi solgte vores araber |
|
|
lige før ferien og han skulle transporteres fra os i Nordjylland til Ballerup. I forbindelse med handelsundersøgelsen blev vores egen dyrlæge brugt og køber fik tegnet forsikring på ham i samme ombæring - det vil sige, at dyrlægen udfyldte papirerne til forsikringsselskabet. Papirerne blev indsendt med det samme og jeg mener, at forsikringen træder i kraft lige så snart den er modtaget hos selskabet. Jeg lavede en kontrakt - efter råd fra dyrlægen - hvor jeg skrev, at køber overtog hesten, når chaufføren modtog "træktovet" ved stalddøren og at læsning og transport var for købers regning og risiko. Jeg ved faktisk ikke om chaufførens eller hestens forsikring dækkede, hvis der var sket noget - men du skal ihvertfald sikre dig, at det ikke er dig, der hænger på noget. Det andet må være en sag mellem køber og transportfirma
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ansvaret |
|
|
følger træktovet. Hvis det er køber (eller vognmand) der læsser hesten og der sker noget er det købers ansvar og hvis det er sælger, der læsser hesten er det sælgers ansvar..også selvom kontrakten er skrevet. Det mener jeg at der tidligere har været en sag om som der også blev skrevet om herinde?
Dejlige malinoishvalpe med DKK-stambog sælges. Opvokser inde og er velprægede. Nu kun to tæver tilbage; den ene langhåret.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lige så snart |
LotteC |
07-11-2005 09:35 |
|
man overlader tøjlerne til køber, så er det købers ansvar. Jeg har læst det her på HN hvor man kan finde den købekontrakt.
Mvh. Lotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet