Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

Hvor stærkt er gulvet
Forfatter: 
Dato:  05-10-2005 09:09
Vi har lige købt en gård og skal til at lave nogle bokse. Vi har et sted hvor der har stået tyrekalve, hvor gulvet er rillet og der er hul nede under som lorten kan ryge ned i. Mit spørgsmål er så om vi kan fylde gulvet op med cement som hestene kan gå på. Det er alligevel ca 4 tons i alt at det eksisterende gulv skal kunne bære hvis vi skal bibeholde hullet under gulvet. Kan det lade sig gøre eller vil det brase sammen? Håber der er nogen der kan sprede lidt lys over situationen. Heidi
0
0
Svar på denne tråd

Der er ingen diskussion...
Forfatter: 
Dato:  05-10-2005 15:17
... det skal fyldes op. Heste kan ikke stå på spalter - de kan ikke tåle trækken. Hilsen Sif

0
0
Svar på denne tråd

Sif...
Forfatter: 
Dato:  05-10-2005 15:21
Det vil vi også, men ville lægge 20 cm beton ovenpå det gulv der var der i forvejen. Det er bare spørgsmålet om det nuværende gulv kan holde til vægten eller gulvet skal brydes op og det 1½ meter hul der er under skal fyldes op og der skal støbes på det. Jeg ved godt at heste ikke må gå på sådan et gulv og det var heller ikke det jeg mente. Heidi
0
0
Svar på denne tråd

hej heidi
Forfatter: 
Dato:  05-10-2005 16:41
der er altis en risiko for at det bryder sammen, det er lidt ligesom med de gamle nedgravede ajlebeholdere, hvor man somme tider hører at nogle er gået igennem, det vil nok ikke sådan lige ske i jeres tid måske, men måske i næste generation, for jeres egen skyld og jeres ejendomvudering, så bræk det op og brug så det gamle som fyld, få evt kørt lidt murbrokker på også, og til sidst noget stabilgrus og støb så der på., så risikere i ihvertfald ikke at hele skidtet skrider hvis huset slår en revne !!
"Gypsy Gold does not chink and glitter. It gleams in the sun and neighs in the dark"

smuk ifolet tinkerhoppe føl v/siden sælges
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider