Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

Hvor ligger mit Forbund??
Forfatter: 
Dato:  08-09-2005 20:23
jeg har købt en fjordhest og det er lidt af en historie;
Jeg købte ham af en sød og rar ældre dame, som ejede ham. Jeg mødte ham fordi min venindes hest skulle derud og står og jeg fulgte med (jeg havde part på hendes hoppe). Derude stod en lilel forpjusket og misrøgtet pony.. en fjordhest.. Vi satte ham i stand og ingen af os, af mig og min veninde var særlig vilde med fjordheste, men lige ham her var der noget særligt over.. Det var som om han forstod hvad vi bad ham om og derved var han altså alligevel ret sød! Så vi satte ham som sagt i stand og jeg red ham.. og jeg red ham tit! jeg lærte ham rigtig godt at kende og blev mere og mere glad for ham! en dag fik jeg af vide jeg godt ku købe ham.. Det gjorde jeg jo selvfølgelig for magen til sød og dejlig, trafiksikker og arbejdsvillig pony skulle man sgu lede længe efter.. Så jeg sagde at det ville jeg godt.. Det var bare med henblik på ridning og hygge.. For jeg vidste godt at efternytår (i år (2005)) ville jeg blive for stor til at ride pony...troede jeg!
En dag mødte jeg en af min venindes veninder, som fortalte mig at når han nu er fjordhest kan jeg melde os ind i et Fjordheste forbund og så ku vi starte fjordhestestævner..

Men hvor finder jeg det forbund jeg skal melde mig ind i? jeg bor i Holbæk...jeg er 16 år og har en 14 årig gammel fjordhest på 142 cm hvis det kan hjælpe..

jeg har jo aldrig interesseret mig for den race for har altid troet jeg sku ha en stor Trakehner eller en Holstener ind til min lille pony dukkede op..

Håber nogen derude i verdenen kan hjælpe mig! Skriv til mig så blir jeg glad, dig med fjordhest!
0
0
Svar på denne tråd

fjordhest
Forfatter: 
Dato:  08-09-2005 22:09
Hej

Jeg tror du kan finde hvad du søger her:

fjordhest.dk

mvh

Anne
0
0
Svar på denne tråd

Du kan melde dig ind...
Forfatter: 
Dato:  09-09-2005 13:55
... i Fjordhesten Danmark, eller du kan melde dig ind i den sjællandske lokalforening.

Her er links til deres hjemmesider: Fjordhesten Danmark og Fjordhesten Øst

Din veninde har i øvrigt helt ret - man bliver aldrig for gammel til at ride fjordhest. Dels kan du starte som hest ved D-stævner, og dels kan du være med ved fjordhestestævnerne.

Hilsen Sif

0
0
Svar på denne tråd

Jamen hvis man
Forfatter: 
Dato:  09-09-2005 17:46
starter fjordhestestævner skal man så ikke være medlem af et forbund eller en klub?

Tak for jeres svar (y) ;-D

Anna
0
0
Svar på denne tråd

Hvis du ønsker at starte...
Forfatter: 
Dato:  12-09-2005 09:49
... hos en lokalforening, skal du som oftest være medlem af lokalforeningen ELLER Fjordhesten Danmark.

Hilsen Sif

0
0
Svar på denne tråd

Ågerupgård
Forfatter: 
Dato:  12-09-2005 10:27
i Vipperød holder vidst et par fjordhestestævner om året + skuer etc.

de avler også selv og har som regel en hingst eller 2 derude. Prøv evt at besøge dem.
.
0
0
Svar på denne tråd

fjordhest
Forfatter: 
Dato:  13-09-2005 12:30
hejsa!!

jeg vil bare lige sige at alle kan ride fjordheste, også til stævner det har jeg gjort siden jeg var 9 år, og nu er jeg 25, jeg starter dem bare som hest, og holda op hvor nogle kikker når man fx kommer ind på springbanen med den lille gule og vinder det hele mod alle de "fine" varmblods hihi

Jeg rider også jagtridning og der er der ingen aldersbegrænsning.

eller hvad med ponygalop? der er aldersbegrænsningen 18 år. min fjordhest blev fynsmester der i år.

der er masser at mulighedder...!

også fjordheste stævner de er bare super gode...!

mvh. Christina Hansen og fjordhestene
0
0
Svar på denne tråd

Stævne
Forfatter: 
Dato:  18-09-2005 19:50
Hej Anna,

Der er fjordhestestævne på Aagerupgaard i næste weekend (24. og 25. september). Det starter lørdag kl. 12, hvor der springes. Søndag er der dressur og kørsel fra kl. 9.

Kom og kig. Der plejer at være lidt plancher om foreningens arbejde, så du kan danne dig et indtryk af os.
0
0
Svar på denne tråd

Anna...
Forfatter: 
Dato:  22-09-2005 11:58
som Kikærten skriver er der fjordhestestævne på Ågerupgård i weekenden. Hvis du går ind på fjordhesten-øst kan du se programmet. Og nej man bliver aldrig for gammel til at starte stævner på en fjordhest. Du skal bare huske at hvis du først har startet i ponyklasser under DRF skal din fjordhest opklasses til hest inden du må starte hesteklasser. mvh.
:-D Bettina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider