Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

Kronisk lid. / forsikring
Forfatter: 
Dato:  31-08-2005 13:03
Er der nogen som har erfaring med kroniske lidelse og forsikring og udbetaling ???

Hvor meget skal der til ?

Skal man have dokumentation fra dyrlægen ?

Hvor meget har evt. din hest lidt inden, der kom afgørelse ?

Mange hestehilsner fra

Susanne & prinsen

0
0
Svar på denne tråd

Spat...
Forfatter: 
Dato:  31-08-2005 20:34
Jeg fik min dejlig fredriksborgvallak aflivet i maj i år, p.g.a. spat i begge bagben.

Forløbet:

Efteråret 2004 begynder han at løbe skævt, når han rides og han rides mindre og mindre. Holder fri fra
december til marts 2005. Det er i samråd med min dyrlæge.

Marts 2005 begynder vi igen og har fået tjekket sadlen og den ligge perfekt på ham. Han løber stadigvæk skævt og han begynder at tabe bagbenene engang i mellem.

April 2005 kommer han til dyrlægen og får fortaget bøjeprøve og bliver røngentfolgraferet. Der er meget spat i begge bagben og han bliver aldrig ridehest igen. Han halter nu tit på marken og vil ikke stå inde en hel nat mere.Der bliver udarbejdet en erklæring fra dyrlægen til forsikringselskabet og tiden må vise hvad der skal ske.

Maj 2005 bliver han erklæret uegnet til ridebrug af forsikringen og må aflives. Han bliver slagtet, da han kun vil blive dårligere.

Der gik ca. 5 uger fra forsikringen fik brevet, til jeg fik mine penge. Jeg have ingen problemer og jeg har KDH, som forsikringsselskab.

Jeg ville ikke have ladet min dejlig hest slagte, hvis der var noget der kunne gøre ham rask, men forløbet var så langt henne, at det var for sent.

Nogle heste er så sejlivet, at de viser det meget sent og nogle gange er det så for sent.

Sådan var mit forløb med min dejlig Tache Birkemose og gud hvor jeg savner ham. Han var min første hest og meget speciel.

Hilsen Jeanett

Tache Birkemose: født 25.05.1995. død 17.05.2005. :{-(
0
0
Svar på denne tråd

dyrlægen
Forfatter: 
Dato:  05-09-2005 07:44
er den eneste der kan fortælle dig i hver enkelt sag om han mener der er basis for at tage forsikringssummen.

Alt efter sygdom er det svært at sige havd der skal til, men mna plejer at sige at dyret skal behandles 2 ganeg for sygdommen og hjælper 2.gang heller ikke, ja så kan der være basis for uanvendlighed (feks en seneskade: første behandling incl stille pause... stadig halt, så ny behandling + stille pause(hurtigt 6-10 mdr ialt)og halter dyret så stadig vil de fleste drylæger skrive papierene)

Karina
.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider