Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

klausul vedr. køb/salg af en ejendom
Forfatter: 
Dato:  04-08-2005 18:02
Er der nogen der ved om, én der sælger en grund kan kræve, at køber ikke må fraflytte ejendommen igen så længe sælger lever?

Det drejer sig om en grund der skal udstykkes. Den nye grund skal køber eje 100% og derefter skal der bygges et hus på den udstykkede grund, men sælger vil ikke have andre til naboer i den tid pgl lever så køber må derfor ikke flytte derfra på noget tidspunkt.

Kan man det????

Jeg har snakket med en jurist, en advokat og en ejendomsmægler idag og ingen af dem havde nogensinde hørt om en lignende situation og kunne derfor ikke svare mig på dette spørgsmål.

Håber nogen måske har hørt om noget lignende eller andet
0
0
Svar på denne tråd

Aner det ikke........
Forfatter: 
Dato:  04-08-2005 20:19
Men personligt ville jeg aldrig skrive under på noget, som ville stavnsbinde mig på den måde.

MVH Charlotte
0
0
Svar på denne tråd

øh......
Forfatter: 
Dato:  10-08-2005 00:00
Det var da godt nok en underlig sag. Det tror jeg altså ikke man kan tvinge nogen til. Hvis man finder en måde, må det godt nok betyde en meget stor prisnedsættelse, og jeg er da i tvivl om man kan få lån til at bygge hus på sådan en grund, hvis det bliver tinglyst at køber ikke må sælge til 3.part, for så kan kreditforeningen jo ikke overtage ejendommen hvis nu køber evt. går konkurs.
Hilsen Mette

Det burde være en selvfølge at heste kom på fold hver dag
0
0
Svar på denne tråd

Ja lige mine ord
Forfatter: 
Dato:  13-08-2005 18:17
Tak for jeres svar.

Nej jeg synes også, at det er helt hen i vejret (selfølgelig mest fordi det er mig selv der er involveret i sagen).

Alle dem jeg snakket med det om har aldrig hørt noget lignende.

Grunden er MEGET billig i forhold til dens størrelse, men det kan jo være lige meget hvis man skal have såsan en klausul hængene på sig.

Hilsen Maria
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider