Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

Uanvendelighedsforsikring!! Hjælp!!
Forfatter: 
Dato:  17-06-2005 15:01
Hej..

Hvad sker der hvis min hest bliver erklæret uanvendelig??

jeg ved at jeg kan vælge at beholde hende, og kun få 40% af forsikringen udbetalt, men hvad hvis jeg vælger at give hende fred?

SKAL jeg slagte hende? eller kan jeg vælge selv at betale ekstra, og så få hende aflivet af dyrlægen med en sprøjte??

HJÆLP! jeg mangler svar... :{-(

Mvh. Camilla

En god hest behøver ikke være en racehest! :-D
0
0
Svar på denne tråd

Camilla
Forfatter: 
Dato:  17-06-2005 17:54
Hej Camilla.

Jeg fik min hest aflivet i marts og han var også uanvendeligheds forsikret, jeg kunne også vælge om jeg ville have 40% eller lade hesten få fred.
Da han var så smertepåvirket var der ingen tvivl om hvad han skulle men jeg ville ikke lade ham slagte og ringede så til forsikringen(tryg) for at høre hvad vi så gjorde hun sagde så at de ville fratrække 2000kr i forsikringesummen, hvilket de så gjorde.

Vh Dorthe.
0
0
Svar på denne tråd

Jeg ved at
Forfatter: 
Dato:  21-06-2005 11:20
Alm. Brand har den regel at hvis hesten vejer mere end 300 kg fratrækker de 2000 kr i det beløb, du skal have udbetalt og så kan du selv afgøre hvad du vil med hesten; om du vil aflive den eller slagte den. Vejer den under 300 kg fratrækker de ingenting og du har selvfølgelig stadig fuld råderet over om den skal aflives eller slagtes.

Det synes jeg er meget fair, for så bliver man aldrig presset til at slagte hesten af forsikringsselskabet; det er kun ens egen afgørelse.

Spørg dit forsikringsselskab hvad de kræver.
0
0
Svar på denne tråd

KDH....
Forfatter: 
Dato:  22-06-2005 12:01
her kan man også selv vælge om den skal slagtes eller slåes ned.
de fratrækker 10% af forsikringsummen eller slgateprisen.

Så ja hvis dyret er forsikret for 80.000 er det 8000 kr man "mister" ved at den slåes ned og ikke indbringer slagteværdi.

.
0
0
Svar på denne tråd

og så...
Forfatter: 
Dato:  16-07-2005 00:30
"mister" man også penge til dyrlæge og afhentning ved aflivning, fremfor slagtning. Nu har jeg prøvet begge dele. Jeg fandt i sin tid med Hubert et godt troværdigt slagteri og det foregik uden bøvl, mens Macsen grundet hans chipning måtte aflive, og døde i mine arme. Det er noget af det mest forfærdelige jeg nogensinde har prøvet. Hvis du kan, så vælg den første løsning - et slagteri med hestens værn stempel, eller hvad man nu kan kalde det.
0
0
Svar på denne tråd

max 3000
Forfatter: 
Dato:  18-08-2005 13:32
KDH trækker 10% dog maksimalt 3.000. Dette blev indført for nogle år siden.

Birgitte
0
0
Svar på denne tråd

Hvad hvis hesten ikke må slagtes?
Forfatter: 
Dato:  18-08-2005 20:16
Hej HN'er

Nu jeg lige læste denne tråd kom jeg i tanke om at jeg har skrevet under på at min den ene ikke må slagtes. Da der er anvendt noget bedøvelse, som man ikke kender udskillelsestiden/nedbrydningstiden på?

Er forsikringsselskaberne også her i stand til at sige at man ikke får 100% udbetalt. Her har man reelt ikke en chance for at tage stilling til om hesten skal slagtes eller aflives? Ja jeg valgte jo godt nok selv at kastrere ham i sin tid.

Nogen der ved dette?

Hilsen Ann-Rikka :-)

& Farmen bestående af kattene Tilde og Aslan, margrisene Ekstrem og Kubling, samt hestene Chico Dot DK (PRE/Knabstrupper) og Lamells Sweet Jossie (Pinto).
0
0
Svar på denne tråd

hejsa...
Forfatter: 
Dato:  24-08-2005 18:36
min pony valgte jeg lade aflive med sprøjte og ja forsikringen trækker det fra som hedder kød og hund værdi på din hest ca. det som vil være beregnet ved slagteren jeg kom afmed 1000kr, og så skal du selv betale daka for at hente din hest, der gav jeg 380kr

til "kubling"...ja har selv skrevet under på det samme der vil ligeledes når det kommer der til blive trukket i forsikringen som hedder kød og hud værdi, og duk selv skal betale for at få daka (eler andet firma) til at hente din afdøde hest

Mvh Anita

oldenborg styre :-)
0
0
Svar på denne tråd

Kommentar
Forfatter: 
Dato:  31-08-2005 12:43
Rettelse til Birlar:

KDH trækker 10% minimum 3.000 kr.. Det er ikke maximum.
Med venlige hilsner

Mette

En tur på hesteryg er aldrig spildt......
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider