Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

Forsikring
Forfatter: 
Dato:  04-05-2005 10:02
Hej hestenettere,

Jeg har et forsikringssporgsmaal som jeg haaber at I kan svare paa.

Er en hest daekket af en almindelig indboforsikring, hvis den forvolder skade paa en ting som ikke er hesteejerens? Eller skal man have en speciel forsikring ligesom til hunde?

Hvis den er daekket, skal man saa oplyse selskabet om at man har hest, saa det staar i policen, foer forsikringen daekker?

Mange tak for svar.

Venlige hilsener Katrine.
0
0
Svar på denne tråd

Slet ingen svar?
Forfatter: 
Dato:  16-05-2005 13:44
Hej allesammen,

Jeg ville blive MEGET glad hvis nogen kunne svare mig paa ovenstaaende. Saa hvis der er en i forsikringsverdenen der ligger inde med svaret saa kom frit frem.

venlige hilsener Katrine.
0
0
Svar på denne tråd

forskelligt
Forfatter: 
Dato:  30-05-2005 17:23
Jeg tror det er forskelligt fra selskab til selskab.

Jeg spurgte i mit selskab for en del år siden og fik at vide at hestens skader på andre folk og deres ejendom var dækket.

Camille
0
0
Svar på denne tråd

Topdanmark
Forfatter: 
Dato:  30-05-2005 17:29
Vi har vores indboforsikring i Top danmark og der er hestens skader dækket.

Mette - der nu har gården, men mangler hesten :-)

Lille velreden hest med et godt sind søges. Se præsentation.
0
0
Svar på denne tråd

Forsikringen dækker ikke alt...
Forfatter: 
Dato:  19-07-2005 09:12
Hej

Læs mit indlæg iden anden tråd om hesteansvarsforsikring.
Der er ikke noget der hedder hesteansvarsforsikring. Heste er dækket at vores lovpligtige ansvarsforsikring(under indno forsikring) men det kræver at hesteejeren har handlet uforsvarligt! F.eks ikke har sat strøm på hegnet, eller lukket boksen.
Hvis din hest tilfældigt kommer til at sparke et menneske ned ide du passerer med hesten...Ja, så kan du ikke drages til ansvar med mindre det kan bevises at du har handlet forsvarligt da det skete.

Lidt skræmmende ikke?

Der har dog været en sag for et års tid siden om en kvinde der brækkede ryggen da en islandsk hingst hoppede op på ryggen af hende. Hun gik rettens vej og blev tilkendt erstatning som ejeren selv måtte betale.

Var det en ide om der kom mere fokus på om heste skulle have en ansvarsforsikring?
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider