Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

lønindholdelse
Forfatter: 
Dato:  28-04-2005 14:17
Hej allesammen.

Jeg har et spørgsmål.

Hvis f.eks skattekontoret har tilbageholdt en løn, pga nopget skat (misforståelse) som er indbetalt - skal firmaet så ikke tilbagebetale den tilbageholdte løn ved næste lønskifte - når skattekontoret har indberettet at denne lønindholdelse ikke er gældne alligevel og firmaet har indeholdt lønnen alligevel?

Karina82

Den, som ikke laver fejl, laver som regel slet ingen ting

Formidler salg af Haflingere
0
0
Svar på denne tråd

ikke for at gøre mig klog
Forfatter: 
Dato:  28-04-2005 14:35
men hvis dit firma har tilbage holdt noget løn for skattevæsnet, betyder det ikke at firmaet har beholdt de penge selv, de sender dem til told og skat når lønperioden er slut... det vil sige at har de tilbage holdt dem i april lønnen, betaler de dem til told og skal her i starten af maj, så derfor mener jeg at det må være fra told og skat du skal have de penge.
Det er dem der har begået en brøler ikke firmaet, de har gjort som de har fået besked på.

Men er ikke helt inde i sagen, bare min personlige vudering.

Dit firma skal have at vide fra told og skat at det er en fejl, ellers har de jo ikke gjort noget forkert.

Prøv og spørge Told og skat.

Mvh

Bitten ?:-)
0
0
Svar på denne tråd

hey michael
Forfatter: 
Dato:  28-04-2005 18:36
var lgie inde på lønkontoret.

det var fra marts perioden, fik at vide af rådhusbutikken at jeg skulle have haft penge efter 3 uger - hm tja lad mig se - æ hæ it fåt nau :-( dumme skattefar....

Karina82

Den, som ikke laver fejl, laver som regel slet ingen ting

Formidler salg af Haflingere
0
0
Svar på denne tråd

hej igen
Forfatter: 
Dato:  28-04-2005 21:50
så er der vel ikke andet en at rykke for dem igen, told og skat har det på den måde at de gerne vil have penge, men de er svære at få nogle af igen.

Men når man har noget løn indholdelse betaler firmaet det til d 15 i hver md, så told og skat har først modtaget dem derefter, så 3 uger fra d 15 stykker, så er der lidt at løbe på endnu, men der er ikke andet for en og rykke dem igen.

Mvh

BITTEN :-D

P.s nu skal du ikke tro jeg arbejder for T&S, slet ikke, er på en regnskabs kontor og er ved og lære at lave løn.
0
0
Svar på denne tråd

svar...
Forfatter: 
Dato:  28-07-2005 16:32
Hejsa

Kan kun bekræfte Bitten´s svar.
Har selv arbejdet med inkasso i det kommunale!

Men lønindeholdelser bliver ikke sendt til arbejdsgiver med mindre der virkelig er noget at indeholde - altså noget skyldigt.
Ellers er det jo at ulejlige arbejdsgiveren.

Men helt klart ville jeg forhøre mig hos T&S istedet for at få halve svar herinde fra.

Men det jo også kun min mening ;)
0
0
Svar på denne tråd

Forza...
Forfatter: 
Dato:  01-08-2005 11:03
Det er ikke helt korrekt!

Vi ejer en mindre virksomhed med 10 ansatte. Vi har flere gange fået brev fra T&S om lønindeholdelse ved en af de ansatte. Vi gør selvfølgelig den ansatte opmærksom på brevet og to gange har vi efter et par dage fået brev om, at der forelå en misforståelse.

Så T&S kan vel også lave fejl.....
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider