Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

Købskontrakt, kig lige tak..
Forfatter: 
Dato:  25-04-2005 22:34
Her er et udkast af en købskontrakt jeg har tænkt mig at bruge når to af vores heste skal sælges i den nærmeste fremtid..
Er i søde at tage et kig på den og give jeres mening, mht. om den dækker ind på alt, og om der evt. manger noget?

Kan desværre ikke ligge den ind her da den ikke ser ordentligt ud, så har set den ind på min hjemmeside, se den her: Købekontrakt

På forhånd mange tak :)

0
0
Svar på denne tråd

Købskontrakt
Forfatter: 
Dato:  26-04-2005 08:33
Hvis det er dig som sælger, der udfærdiger kontrakten, hedder det en salgskontrakt :-).

Jeg synes den har mange gode ting med, men jeg ville måske som køber blive lidt stødt, når den specificerer hvordan jeg skal passe min hest. Det tager jeg som en selvfølge, at man gør, når man anskaffer sig en hest.

Så synes jeg der mangler en frist for påberåbelse af skjulte mangler. Nu ved jeg selvfølgelig om du driver erhverv med salg af heste, men ellers kan du fastsætte en frist, der er anderledes end købelovens to år.

Pøj pøj med salget.

Mette - der nu har gården, men mangler hesten :-)

Lille velreden hest med et godt sind søges. Se præsentation.
0
0
Svar på denne tråd

ja, du mangler...
Forfatter: 
Dato:  26-04-2005 12:01
...en klagefrist, hvis du ikke er erhvervsdrivende.

Du mangler også et afsnit om evt. røntgen.

Personligt mener jeg, at hvis køber ikke vil ofre en røntgenundersøgelse på hestens ben, må køber selv bære ansvaret for evt. røntgenfejl.

Men selvfølgelig: Hvis man laver en klagefrist på MAX 6 måneder, kan man jo placere pengene på en spærret konto så længe - og krydse fingre for at der ikke viser sig noget.

Held og lykke med salget.

kom så med det hoppeføl, Viddi

:) Lone :)
0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville personligt
Forfatter: 
Dato:  28-04-2005 14:59
ikke skrive under på en kontrakt om hvordan jeg skulle passe hesten eller hvordan jeg ville aflive den.....

Køberen køber hesten af dig og derefter er det op til hende/ham hvordan de røgter den. Da det nu er deres ansvar.
Jeg vil også personligt selv bestemme om jeg vil slagte min hest eller aflive den.

Ellers synes jeg den er ok....
Med venlige hilsner

Mette

En tur på hesteryg er aldrig spildt......
0
0
Svar på denne tråd

Hmmmm....
Forfatter: 
Dato:  28-04-2005 21:23
Jeg synes at nedenstående afsnit er noget underlige:

"Pasning og pleje af hesten :

Skal ske på fuldt ud betryggende måde og i overensstemmelse med de bedste dyremæssige og etiske traditioner og sædvaner, herunder aftale med dyrlæge om tilsyn. – Medicinsk/Kirurgisk behandling af hesten skal foretages, når dette er nødvendigt. – Sælger skal straks underrettes, hvis hesten bliver syg, kommer til skade eller dør.

Aflivning af hesten :

Skal ske under dyrlægetilsyn/af en dyrlæge – Hesten må under ingen omstændigheder sælges direkte

til slagtning. – Sælger skal om muligt på forhånd orienteres om en forestående aflivning.

Kun ved forelagt helbredsgrunde, kan der blive tale om slagtning."

Hvis jeg køber en hest, skal jeg nok selv bestemme, hvordan den skal passes, og jeg har sørme ikke tænkt mig at underrette sælger, hvis hesten bliver lidt småsnottet eller halt, medmindre det er en person, som jeg har kontakt med på eget initiativ. Og jeg skal nok også selv bestemme, hvordan dyret kommer af dage, når den tid kommer... Hesten er min, når pengene er betalt, og så kan jeg ikke se, hvad det kommer sælger ved, at jeg gør dette eller hint med min hest, sålænge jeg ikke bryder nogen love!
Jeg ville personligt aldrig købe en hest af en sælger, som i den grad står og ånder en i nakken efter købet!
0
0
Svar på denne tråd

ALDRIG skriv under på sådan
Forfatter: 
Dato:  03-05-2005 18:18

en gang VÅS... Når hesten er købt og betalt, er den din, og KUN din.. :) :)

Mkh.
Else.

:-D Man lugter ikke af hest, man dufter! :-D

"HUSK: Altid kontrakt, ALTID, andet er for dumt.. !!

:) :) "Tinker/Irish Cob hingst sælges... !!!"
http://www.heste-nettet.dk/markedspladsen/hest/vis/63253/ :) :)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider