Estella - nej det er ikke et kortere ophold, han skal være derovere i 3 mdr.
Han havde et hestepas, men desværre opstod der brænd, og derfor han han det ikke mere

det fulgte eller pænt med dengang jeg købte ham.
Har ringet til landskontoret for at høre hvad jeg skal gøre - men ikke for at fornærme nogen- var der ikke meget hjælp at hente. Han har haft det siden føl, og jeg ville da så mene at de må have ham skrevet op et eller andet sted... men ikke som jeg forstod

Han er chipmærket så det burde da være ligetil at se om det er ham eller ikke.
Det jeg forhørte mig om et nyt kostede det mindst omkr. de 3000 kr.( ikke fordi penge skal være det hele, men det er plus en 3 mdr. ventetid, og han skal afsted i febuar...)
Hvordan kan de "tjekke" så om sige at når han skal til Danmark igen, vi har ingen toldboder i Danmark af hvad jeg ved af.
Har også snakket med forsikringsselskabet og de siger at hesten må være i udlandet i 3 mdr. uden man skal melde det til dem, det må da også gælde en smule?
Og så vidt jeg ved at der er lavet regler for at heste der er født efter år - damn it, jeg aldrig kan huske det! SKAL havde hestepas. Men kan kun huske så meget at det er efter 1999 for min hest var vidst en af de sidste årgange inden det blev vedtaget.
Har søgt lidt på det og set man kan lave en konkurencepas til 400 kr? men det er jo ikke det han skal?!...
Jeg skal ikke gøre mig alt for klog på det her område, men har snakket med en masse i tlf. og de siger alle sammen noget forskelligt, så har vel bare samlet noget sammen af det til noget forhåbentlig viden...
Håber at få noget hjælp her, for er rimlig forvirret efterhånden
Mvh. Louise