Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

Forsikring ved angreb af hund
Forfatter: 
Dato:  17-11-2004 14:33
Hej alle HN'er
Da man ofte møder hunde i snor eller løse når man rider tur i terrænet, så har jeg ofte tænkt på hvordan forsikringen stiller sig hvis ens hest bliver angrebet af en hund. Jeg ved at det er lovpligtigt at hundeejeren har en forsikring.
Men der kan jo stilles forskellige eksempler op:

1. hunden angriber (i snor) og skader hesten
2. hunden angriber (uden snor) og skader hesten
3. hunden angiber og skader hesten. Men bliver
sparket af hesten eventuelt med dødlig udgang.

Hvem dækker hvad og kan hesteejeren stilles til ansvar for noget ?

Er der nogen af jer der enten har været ude for et sådan tilfælde eller kommer fra forsikringsbranchen.

Ser frem til at høre fra jer :-)

Hanne
0
0
Svar på denne tråd

Hundeforsikringen
Forfatter: 
Dato:  18-11-2004 08:09
dækker vist nok stort set ubetinget uanset hvor dumt hundeejeren har båret sig ad.

Så jeg vil tro at i de to første tilfælde dækker hundeforsikringen. I det sidste tilfælde bliver hunden ikke erstattet af hundeforsikringen men jeg ved ikke om din ansvarsforsikring dækker hunden. Kommer nok an på hvordan hunden er kommet løs.

Mvh Tina
0
0
Svar på denne tråd

En hundeforsikring
Forfatter: 
Dato:  18-11-2004 12:25
dækker vist uanset hvad forstået på den måde at de vil udbetale pengene til skadeslidte. Det kan så være at de senere gør et krav gældende overfor hundeejeren hvis han/hun har handlet forkert, feks gået med sin hund løs etc. Reelt dækker den nemlig kun uden udgifter for hverken hundeejer eller skadeslidte såfremt uheldet sker som følge af uforudsigelig handling (snoren knækker, hunden ryger bagud af et eller tilpasset halsbånd, osv).

Iøvrigt findes der en offentlig forsikring der dækker hvis ulykken sker pga en hund, der ikke kan findes nogen ejer til/en hund der ikke har den lovpligtige anvarsforsikring.

Du kan ikke blive gjort ansvarlig for at din hest sparker en hund, der løber hen til din hest. Det er hundeejerens ansvar at have hunden under kontrol.
0
0
Svar på denne tråd

Tak for svarene
Forfatter: 
Dato:  18-11-2004 14:03
Du skriver at der findes en offentlig forsikring. Hvor finder man mere information om denne, hvis man skulle være så uheldig at uheldet skete ?
mvh
Hanne
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider