Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Forsikring opstaldning
Forfatter: 
Dato:  14-01-2019 11:55

Hej med jer

Er der nogen der kan hjælpe?

jeg fik lov at bygge et læskur på folden der hvor mine heste står opstaldet. Skuret bliver taget af stormen og bliver ødelagt, og ødelægger også nabofoldens skur. Bør det ikke dækkes af deres (dem der ejer gården) husforsikring? Jeg kan jo ikke forsikre et skur der står på en anden mands jord.

Jeg har slet ikke tænkt den situation, da jeg byggede skuret. Muligvis kan jeg ikke få dækket mit eget skur, men hvad med den skade mit skur har påført naboens skur?

Ska man ikke som ejer/boksudlejer have en forsikring der dækker hele gården i forhold til at man har opstaldere som erhverv, eller er der ingen krav til det?

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  14-01-2019 21:28

Tal med dit forsikringsselskab, de må kunne rådgive dig.


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kun få forsikringer...
Forfatter: 
Dato:  15-01-2019 22:20

....er lovpligtige og der er ingen krav om at opstaldningssteder har en særlig forsikring. Helt grundlæggende er et opstaldningssted ikke ansvarlig for uheld, tab eller skader, med mindre de udviser grov uagsomhed.

 

Mht. til dit skur skal du læse i betingelserne, men jeg tror ikke der er noget at hente, medmindre dit skur var monteret på et støbt fundament, da det normalt er et krav for drivhuse, udhuse, carporte, legetårne, o.lign. Derudover skal en bygning normalt også været nævnt i policen, for at den er dækket af forsikringen.

 

Den med det andet skur er lidt sværere, men de fleste selskaber opererer med noget man kalder direkte følger af dækningsberettigede skader. Dvs. at hvis dit eget skur er dækket er det andet skur også, hvis dit skur ødelægger dette, men ellers ikke.


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider