Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Halt halvpartshest, betale/betale ikke?
Forfatter: 
Dato:  24-12-2016 08:13

Hvordan stille sig i forhold til halvpart på en hest som er urent gående og derfor ikke rides? Den har været det i tre uger pt og tidshorisonten kendes ikke.

 

Skal halvparten betale eller ej? Der ligger ingen aftale, så det bliver et spørgsmål om holdninger. Derfor efterlyser jeg synspunkter :)

 

Maslund

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm...
Forfatter: 
Dato:  24-12-2016 10:09

Nu er jeg hverken part rytter eller har part på min hest. Men personligt ville jeg aldrig forvente at en part skulle betale for part ved længer varende skader/halthed hvor hesten ikke skal/kan rides. Er det en kort varig halthed pga fx hovbyld jamen så er det jo oftes kort tid det drejer sig om og så er det selvfølgelig fint nok og betale for part.

 

Jeg ville også have fuld forståelighed for hvis en part valgte og finde noget andet og ride langvarig skade.

Hvis en part stadig ville hjælpe med at passe hesten og nusse om den og evt hjælpe med genoptræningen ned skade ville jeg bare være lykkelig og se det som en kæmpe hjælp og derfor ikke forlange betaling for det.

5
0
Svar på denne tråd
 
 Enig :)
Forfatter: 
Dato:  26-12-2016 21:07

Jeg er enig. Tak for input ;)

 

Maslund

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mere nuanceret
Forfatter: 
Dato:  27-12-2016 10:31

Jeg syntes det er mere nuanceret end som så. Jeg ville overveje følgende:

 

1.Har parten ofte fået ekstra "gratis" dage?

2.Vil parten gerne blive ved med at have part på hesten efter at skaden er klaret?

3.Hvad er forholdet til hesteejeren?

 

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider