Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Salg af føl
Forfatter: 
Dato:  25-06-2015 11:16

Hejsa

 

Jeg overvejer at sælge mit føl fra i år. Det er mit første føl og har derfor ingen erfaring med salg af sådan en størrelse :-)

 

Da han er fra sidst i april, kan han jo ikke fravænnes foreløbigt. Hvad er normal procedure? At køber betaler det fulde beløb med det samme, og jeg så holder udgifter på opstaldning indtil fravænning? Eller betaler man kun et depositum? Hvor stor en procentdel udgør det i så fald ca?

Hvem har ansvaret for føllet indtil overdragelsen? Han er forsikret nu, men hvis han sælges skal forsikringen jo vel så overdrages til køber.

 

For at sikre mig selv mht købeloven, hvor meget skal føllet så gennemgå mht handelseundersøgelse? Giver det fx mening at røntgenfotografere et føl? Eller laver man bare klinisk uden bøjeprøve, ligesom han allerede har gennemgået for at blive forsikret?

 

Er der andre ting man skal være opmærksom på ved salg af føl?

 

Håber at der er nogen der kan hjælpe lidt :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-06-2015 19:17

Kan se der efterhånden er en del der har set mit indlæg - er der ikke nogen der har erfaringer på dette felt, som de har lyst til at dele :-)?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Prøv avl
Forfatter: 
Dato:  26-06-2015 08:08

Ingen erfaring, men jeg ville prøve at skrive i avlsforummet stedet :)


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-06-2015 01:24

Ah, tak :-)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider