Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Tilbagebetaling af depositum?
Forfatter: 
Dato:  17-01-2015 18:58

Hejsa,

 

hvis man fraflytter en boks, som man ikke muger ud, har man så krav på at få udbetalt hele sit depositum? Eller findes der en måde at udregne hvor meget af depositummet der skal tilbage betales?

Jeg havde 2 opstaldere som fra den ene dag til den anden valgte at flytte, den ene betale for 1. måned opstaldning, den anden mente åbentbart det var OK at betale via sit depositum (MIN fejl!)

 

Nu forlanger den ene så sit depositum tilbage, til trods for at boksene IKKE er tømt. Det er lidt over 1 måned siden de er flyttet. Der er skrevet kontrakt (udgangspunkt i den her fra heste-nettet) hvor der ikke står at boksen skal tømmes ved fraflytning, men dette har der været en mundtlig aftale om. Det er selvfølgelig lidt påstand mod påstand.

 

Men hvordan forholder jeg mig?


CH-Photo, stævne og hobby fotograf i Østjylland.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvad står der i kontrakten
Forfatter: 
Dato:  20-01-2015 11:30

hvad pensionærerne skal ahve retur anfænger af havd du har skrevet i kontrakten. Står der intet om boksen skal være muget så skal de have det fulde beløb.

 

så en mundtlig aftale er svær at bevise- du må betale set fra min synsvinkel

 

Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvordan overtog de boksen?
Forfatter: 
Dato:  04-03-2015 17:04

jeg ville tage udgangspunkt i, hvordan de fik boksen, da de flyttede ind. Fik de en tom/nystrøet boks, så skal den efterlades på samme måde igen.

 

for mig er det kun rimeligt, og det må opstalderne vel kunne forstå.

 

du skal være opmærksom på, at boksudlejning ikke er omfattet af lejeloven, derfor afhænger det af jeres aftale, og hvad der er sædvanligt på markedet for boksudlejning.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Depositum retur
Forfatter: 
Dato:  11-03-2015 14:12

Jeg synes egentligt det er ret simplet her idet du har depositummet... Kontakt tidligere lejer og tilbyd det fulde depositum retur, såfremt boksen tømmes omgående, eller du vil foretage et rimeligt udlæg til dækning af arbejdstid til mugning. Denne løsning kan den tidligere udlejer ikke rigtig gøre noget ved og ingen advokat eller dommer vil røre en sag, hvor udlejer har taget, skal vi sige 300,- for at muge en boks - og slet ikke hvis boksen var helt "ny" da tidligere lejere flyttede ind.
Måske er det en god ide at få rettet kontrakten til, så den også dækker dette... inklusive teksten at depositum ikke kan bruges som sidste måneds husleje, mend mindre det skriftligt aftales.

Jeg stod et sted tidligere med kontrakt hvor udlejer endte med at bede os flytte omgående og hun nægtede at tilbagebetale et depositum for 4 heste,lidt over 8000,- med henvisning til lejekontrakten. Men da hun havde bedt os flytte samt, at der var fejl i ordlyden i kontrakten, mente dommeren at hun skulle tilbagebetale depositummet, hvilket hun så gjorde. Men en super dårligt oplevelse for begge parter.... Så sørg for en skudsikker kontrakt.

Mvh.

Morten

3
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider