Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 er der nogle der kan hjælpe mig?
Forfatter: 
Dato:  21-10-2014 09:39

jeg ved ikke om dette er stedet til lige præcis dette spørgsmål, så hvis der er nogle der synes at det høre til et andet sted må de meget gerne sige det :)

 

Jeg går lige for tiden og overvejer om jeg om 1,5 år når jeg afslutter nuværende uddannelse skal starte på træner uddannelse, med udgangspunkt i at blive eksamineret træner.

Dette kræver dog at jeg finder to (1 spring/1 dressur) heste jeg kan bruge igennem uddannelsesforløbet og på skolebrug. De skal være på LA niveau og være min. 5 år.

Derudover kræver man at man minimum har stillet LA i dressur og LB i spring på distiksplan, men da jeg de sidste år har avlet og redet på uddannelsesplan og i mellem tiden har overskredet ponyalder og kun har pony skal jeg finde hesten til dette såvel.

 

Mit dillemma og spørgsmål er så nu:

er der nogle der har erfaring med sponsorering af hest? Da jeg er studerende har jeg ikke råd til heste på det niveau.

Er der derfor nogle der har erfaring med at låne heste imod at hesten for resultater, placeringer og uddannelse??

 

Alt hjælp kan bruges ;)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 svært..
Forfatter: 
Dato:  22-10-2014 09:15

hvis du ikke allerede nu har gode resultater på stævnepladserne er det svært at finde gode heste dvs med der går LA/M du kan låne.

 

Få vil låne heste med kapacitet ud- og når de vil er der mange der gerne vil låne.

En heste stiger ikke det i værdi det koster ejeren at låne dig den hver mdr (3-5000 dkk til opstaldning og smed)- så hvorfor skal de låne dig den ???

 

Ovenstående er skrevet ud fra det jeg oplever på sjælland.

 

Karina

1
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  22-10-2014 15:59

For en del år siden lånte jeg min hest ud til en berider-elev (Klaus Holm). Jeg er rigtig glad for, at jeg fik den mulighed da jeg selv var begyndte at vidreuddanne mig og manglede tid til ridning/hest og ville under ingen omstændigheder af med hesten da det var i en begrænset periode. Jeg har god erfaringer med udlån,- meeen også mindre gode...Generelt har jeg ikke problemer med at låne mine heste ud, men det er så også til folk som er "håndplukket". Jeg har èn gang hentet en hest igen kort tid efter udlånet, da vedkommende ridemæssigt slet ikke kunne leve op til de forventninger, der var lagt op til.

Jeg tror ikke det er helt umuligt at låne en hest et eller andet sted fra,- Spørgsmålet er snarer om din evt kommende lærermester synes den pågældende hest er umagen værd og det er faktisk lidt vigtigt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu er det ikke
Forfatter: 
Dato:  22-10-2014 16:01

Nu er det jo ikke store krav med LA dressur, og LB spring på C-plan - det er vel kun 3x60% og 3xfejlfri ?

 

Sådan en hest, af måske ældre model burde kunne fåes til meget rimelige penge. Og måske vil nogle låne en ældre rutineret hest ud, hvis de fx skal på barsel E.l.

Men ungheste med kapacitet, der tror jeg, at du uden gode resultater i forvejen vil få lidt svært ved det.

 

En mulighed kunne være at arbejde et års tid hos en berider, som du evt gerne vil uddannes ved - de har måske nogle kontakter, hvis de synes du er talentfuld.

 

mvh charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 ikke umuligt
Forfatter: 
Dato:  29-10-2014 10:16

det er ikke umuligt at låne en hest der kan det.. men som jeg forstår dit spørgsmål er det vel også lidt om økonomi..

 

jeg har pt lånt en hest ud.. låner står for alle udgifter og jeg betaler den årlige forsikring. Da hun "fik" hesten havde den kun startet en LC1 og LC2.. nu her efter snart 2½ år går hesten LA5 på distriktplan. Vi har så lavet en kontrakt med de aftaler vi blev enige om.... Jeg har den fordel jeg får hesten redet og uddannet.. HUn har fået en hest med kapacitet til rådighed..

 

men ja med SU kan det være svært at få råd til især opstaldningen.. måske kan det være du er heldig at finde en hest der kan begge dele..

Men det kan være jeg har dressurhesten om 1,5 år


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider