Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Forsikring..Hjæælp?
Forfatter: 
Dato:  20-07-2014 19:33

Hej alle,

jeg leder efter en forsikring til min 10 årrig fjordhest. Hun er 143 cm og som sagt 10 år. Jeg er itvivl om helt præcist hvad der er bedst at have i forhold til forsikring, og håber at I kan hjælpe mig :D

Hilsen Marlene

0
0
Svar på denne tråd
 
 valgmuligheder
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 08:17

der er 3 forskellige forsikringstyper, kort fortalt:

 

1)Liv- dækker kun ved død

 

2)Uanvendlighed- dækker ved uanvendelig til ridebrug

 

3)Dyrlæge- dækker en vis % del af dytrlægergeninger, dog ikke tænder/ormekur/vaccination dvs det alle heste får årligt.

 

Billigst er liv- så kommer uanvendelighed og til sidste den dyre = liv/uanvendlighed + dyrlæge.

Dyrlæge kan normalt kun tegnes hvis dyret er enten liv eller uanvend forsikret samme sted.

 

Prisen afhænger af det beløb du ønsker at forsikre for.

 

Karina

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 det er ikke så enkelt
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 16:20

som Karina beskriver....

 

En livsforsikring dækker "normalt" : hestens død, tyveri, brand, transportulykke samt nødaflivning....

 

En uanvendelighedsforsikring dækker hvis hesten ikke kan bruges til ridebrug - men den tegnes i reglen KUN hvis der også er tegnet livsforsikring.

 

Sygeforsikringen gir'r næsten sig selv - altså at du får dækket dine dyrlægeudgifter - eller en del heraf - hvis hesten bliver syg.

 

Almindelig "vedligeholdelse" af hesten (vaccinationer, ormekur, tandrasp osv er der ingen forsikringer der dækker)....

 

Først og fremmest skal du finde ud af hvad det er du gerne vil forsikre hesten for og imod....

 

Du skal være opmærksom på at en sygeforsikring - og uanvendelighedsforsikring ALTID kræver en sundhedsattest fra en dyrlæge og at den max. må være 14 dage gammel. I nogle tilfælde kræver det tillige en røngtenattest.

 

Du skal også være opmærksom på at der for en sygeforsikring sjældent udbetaler mere i erstatning end hesten er værd = købsprisen. En hest kan aldrig forsikres til mere end købesummen, medmindre der er "en særdeles god grund".

 

Når du ved hvad du vil - så kontakt de forskellige forsikringsselskaber og indhent tilbud - og husk ALTID at læse forsikringsbetingelserne, så du PRÆCIS ved hvad din forsikring dækker - og hvad den ikke dækker.

 

KH:)Annette der arbejder med hesteforsikring....

 




rigtige piger rider hver dag
1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider