Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

vedr. kontrakt på salg af hest
Forfatter: 
Dato:  08-11-2004 10:09
hej,

jeg har netop solgt min plag, men da køber ikke har boksen til hesten klar endnu, har vi indgået aftale om at den bliver hos mig i 1 md tid, køber betaler mig 1/2 delen af købsprisen i denne uge- resten ved overtagelsen, min tvivl ligger nu i, om der i kontrakten skal stå at ansvaret for hesten overgår nu i denne uge hvor jeg modtager den første betaling, og hvad hvis der nu skulle ske hesten noget mens den er hos mig,hæfter jeg så for dette ?for den er jo i princippet solgt ?
jeg har taget kontrakten her fra HN, og skrevet vores aftale i "særlige vilkår" ... men er i tvivl mht. ovenstående, er der nogen der kan hjælpe mig ? jeg vil jo gerne gøre det korrekte

Ha en dejlig dag ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Personligt...
Forfatter: 
Dato:  08-11-2004 12:27
...synes jeg ikke at man kan være bekendt at sige at nu overgård ansvaret til købere, så længe hesten er stående ved sælger...
Uden jeg ville sige at når hesten hentes OVERGÅR ansvaret til køber.

:-D M.v.h / Heidi :-D

>0< Ærlighed når man længst med...Tro mig >0<

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-11-2004 12:38
Det eneste jeg har at sammenligne med er mit føl som blev solgt i år.
hesten koster 12.000 kr. Efter køber har sagt hun vil købe hende betaler hun en slags depositum på 3000 kr. og resten når hun henter hesten. Hvis hesten døer i mellemtiden eller fejler noget alvorligt får hun pengene tilbage. Jeg havde den jo forsikret indtil den kunne komme fra sin mor.
Det var bare et eksemple, håber du kan bruge det til noget.
hilsen Steffi
0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville...
Forfatter: 
Dato:  09-11-2004 11:05
Det er jo lidt forskelligt hvad man aftaler. Er den forsikret? Det kan jo gøre det lidt nemmere.

Men ellers ville jeg skrive noget i retning af, at fra de har betalt depositum og dermed købt hesten - er det køber der står for udgifter vedr. dyrlæge - smed og evt. opstaldningspris.

Man kan også skrive at hvis der sker noget alvorligt med hesten i den periode der gør, at den ikke kan bruges til det formål de nu har købt den, får de dep. tilbage og handlen er annulleret.

Skriv også at hvis de hopper fra og fortryder i løbet af den måned får de ikke dep. tilbage.

Skriv hvad der er aftalt med evt. fold (hvem den går sammen med osv) SKRIV ALT hvad der evt. kunne komme en lille uoverensstemmelse ud af. Pyt med det kommer til at fylde flere sider.

Pøj pøj
STALD LAUGE

- opdræt af pintoarabere, pintoponyer og sorte fuldblodsarabere.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider