Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Hvem kan drages til ansvar?
Forfatter: 
Dato:  03-04-2014 20:30

Hej alle

jeg håber der sidder et par fagnørder derude som kan komme med et klart svar. Jeg har ikke brug for gætterier eller god skik.

nedenstående er et tænkt eksempel, men kunne desværre godt forekomme.

 

kan jeg som opstalder drage udlejer til ansvar hvis min hest bliver skadet som følge af misligholdelse af f.eks. Broer på folden og søm der stikker ud af foderhuset?

Eller er det mit ansvar da jeg selv har "valgt" at opstalde hesten der og til hver en tid kan flytte den?

 

håber i kan hjælpe

0
0
Svar på denne tråd
 
 Man kan godt...
Forfatter: 
Dato:  03-04-2014 21:22

...som opstaldningssted blive holdt ansvarlig for uheld, der skyldes manglende vedligeholdelse. Der er dog nogle forudsætninger der skal være opfyldt; bl.a. skal udlejer have haft mulighed for at udbedre mangler, dvs, han skal være (eller burde være) vidende om at reparation/vedligehold er nødvendig. Hvis man selv er vidende om en mangel og alligevel vælger at løbe risikoen, er det dog meget svært at holde andre ansvarlige. Skal man forsøge at placere et ansvar på udlejer skal man derfor både kunne bevise at udlejer kendte til manglen og man selv ikke gjorde .

 


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ansvar
Forfatter: 
Dato:  03-04-2014 21:56

Ofte er opstalder kontrakter, den dag idag, skruet sådan sammen at opstaldning på stedet er på eget ansvar. Jeg har personligt prøvet at have en allergi hest som jeg selv sørgede for strå foder til, da stedets eget støvede. Da en medarbejder ved en fejl kom til at fodre min med stedets hø, ja så måtte jeg selv dække tabet af hesten som efter en kraftig reaktion og flere forsøg på bedring måtte aflives, for i min kontrakt stod netop, at det var på eget ansvar :/

0
0
Svar på denne tråd
 
 ja.. .. . .
Forfatter: 
Dato:  28-04-2014 19:19

hvis skaden er opstået som følge af et groft uforsvarligt forhold/forsømmelse fra udlejers side


Det er menneskeligt at fejle - det er bare ikke en undskyldning


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider