Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

Regler. trailer. andrs heste
Forfatter: 
Dato:  15-03-2014 19:42

Ja hvad er reglerne, hvis jeg kører til stævne og tager en andes hest med i traileren som også skal til stævnet.

Hesten er en som ryttern har part på, men der er ingen kontrakt på parten, kun muntlig aftale. Hesten er en ældre hest og der er ingen økonmisk fordel for ejeren af hesten, at den går stævne, for den bliver kun brugt til hygge ridning af parten.

Ejeren er ikke med i bilen, kun part rytteren og mig. Ejeren skal selv med til stævnet på sin nye hest, men må ikke køre med to heste, hvilket jeg godt må med min bil/trailer.

Må jeg godt læsse hesten og køre med den, hvis parten har hestens pas med i bilen.

IMC nu med ny PROP.

SORT HAVRE SÆLGES 4370 ST.MERLØSE

.

0
0
Svar på denne tråd

Ja du må....
Forfatter: 
Dato:  16-03-2014 20:18

... men du må ikke tage penge for det :)

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

www.sadelrummet.dk

2
0
Svar på denne tråd

111111111111111111
Forfatter: 
Dato:  04-04-2014 21:47

Ja, det må du gerne, hvis din trailer er godkendt,til dyretransport....

Hvis traileren ikke er godkendt til dyretransport, så må man KUN køre med sin egen hest...

Diva..)))

0
1
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  05-04-2014 10:01

Mio, det er noget skrækkeligt vrøvl, du der kommer med.

Man må overhovedet ikke transportere hest i en trailer, der ikke er godkendt til dyretransport. Erhverv eller ej.

Du skal have autorisation og kompetancebevis for at transportere anden mands hest Inger. Sørg hvis du gør det alligevel endelig for at have pas og et udfyldt transportdokument med dig.

Men møder du en krakiler på området tjaa.

Mvh

Tina

Står din kommende avlshingst eller ridehest hos os............

www.linnerup-skovgaard.dk

Gode palomino og varmblodsføl samt plage sælges

1
4
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  05-04-2014 13:37

Nej du skal ikke ha autorisation, netop af den grund som du er inde på, der er ingen økonomisk gevinst. Man skal faktisk ret højt op i både klasser og stævneniveau før det regnes for økonomisk gevinst. Selv ikke en hoppekåring regnes for ar være nok værdi øgning til at man skal have autorisation....

men ja du må heller ikke at penge for det, men der er vel ingen der kan se om de tanker bilen når I kommer hjem....;o)

Sælges:

DV plage/føl, både hopper og hingste. Efter Laurino, Boney M, Sunny Boy og Zack... se præs.

4
0
Svar på denne tråd

Reglerne er meget
Forfatter: 
Dato:  05-04-2014 21:03

komplicerede og bliver man standset, er det færdselsbetjentens fortolkning, som er afgørende.

Jeg er godt nok en gammel negativ kone, men jeg ville ikke turde, netop fordi ejer ikke er med på transporten.

Jeg håber, I finder en løsning, og måske har jeg ikke ret. Det kan man da håbe ;-)

Sort havre - valset byg - småballer, vårbyghalm

SÆLGES i 4470 Svebølle

0
0
Svar på denne tråd

Privatkørsel
Forfatter: 
Dato:  04-09-2014 22:15

Du skal ikke har godkendt din trailer til dyrtransport når der er en privat trailer!!

www.variant.dk/fileadmin/templates/ Variant/PDF-filer/ Godkendelse_til_dyretransport.pdf

----------------KATJA-----------------

Ejer af Fredriksborg vallak Junker Søndergård :-)

Os 2 for altid, du vil altid være i mit hjerte...R.I.P. min ven <3

4
0
Svar på denne tråd

køre privat med hest
Forfatter: 
Dato:  22-01-2015 14:01

Det er ikke påkrævet en dyretransportgodkendelse af en hestetrailer!

En hest er GODS i lovens videste forstand og det er kun i forbindelse med erhverv, at en hestetrailer skal være godkendt til dyretransport.
Faktisk er det kun et stykke papir man kan få i synshallen ved fremvisning af sin trailer og det gælder i 5 år. Men som sagt ikke relevant for privat kørsel!

Du må også gerne tage en andenn hest med tur eller klubstævne så længe du ikke tager penge for det.
Dermed ikke sagt i ikke kan deles om brændstofudgifterne :-)
Men husk passet på hestene! og selvfølgelig registeringsattest på bil og trailer.....

1
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider