Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Flytning af pony - regler
Forfatter: 
Dato:  10-03-2014 14:41

Hej jeg håber at der er en venlig sjæl som kan hjælpe mig.


Sagen er den, at jeg har en pony, som jeg her i slutningen skal have flyttet fra Stevsn til Amager. Jeg har læst en del om reglerne, men synes de er ret kringlkede.

 

Jeg har en som muligvis godt kan hjælpe mig, men vi er ikke sikre på om det er lovligt set ud fra alle de regler som er.

 

Min pony vejer ca. 4-500 kg. Bilen som vi skal bruge til transport er en svensk bil (med svenske nummerplader selvfølgelig, da ham som vil hjælpe bor i Sverige. Men men.. Må han så godt leje en trailer i Danmark, som jo så er på dansk nummerplade, eller hvordan og hvorledes.

 

Håber virkelig der er nogen som kan give mig lidt klarhed.

 

Har også læst noget om at andre ikke må køre med min hest og det kun er mig selv, med mindre jeg gør dem til medejer af hende. Kan dette virkelig have sin rigtighed. Har selv ikke noget kørekort nemlig. :(

 

Med venlig hilsen

en smule småfrustreret hesteejer. :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 tumle tum
Forfatter: 
Dato:  10-03-2014 20:00

ang trailer ved jeg ikke, din ven må gerne køre med din hest, så længe der ikke er penge imellem jer, så hvis du sidder ved siden af og har hestens pas med så sker der ikke noget


Vi gør som vi plejer, og det fungere fint :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak for svaret
Forfatter: 
Dato:  12-03-2014 17:22

Okay, tak for det. :) Dog fik jeg at vide i dag af politiet, at han ikke må leje en dansk trailer til sin svenske bil, da bilen da først skal synes sammen med traileren i Danmark, for så at få lov til at køre med min pony.. Synes godt nok det er nogle underlige regler der er.. Tænk det skal være så besværligt at flytte en pony! :(

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lyder underligt
Forfatter: 
Dato:  13-03-2014 10:34

Det lyder meget underligt, hvor mange lastbiler er ikke sammensat af forvogn og hængere med forskellige indregistreringer. I øvrigt er hestetrailere godkendt til synsfri samenkobling.

0
0
Svar på denne tråd
 
 vognmand
Forfatter: 
Dato:  13-03-2014 12:19

Hvorfor ikke bare bestille en vognmand til at flytte hesten?

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider