Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Erstatningspligtig?
Forfatter: 
Dato:  03-11-2013 17:19

 

Når en hest finder på at række ud over bokskanten og bide et barn. Hvordan er man så dækket?
 
Er det gårdejeren, som man har lejet sig ind hos, eller er det hestens ansvarsforsikring?
 
En tanke, da vi efter sådan en oplevelse har gjort gårdejeren og hesteejeren opmærksom på, at boksvæggen bør forhøjes, da børn færdes på staldgangen, og fortalt dem om episoden.
 
Hvad hvis der sker fatale skader på barnet?
 
0
1
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-11-2013 18:35

De fleste steder jeg har været i min "heste-tid" har det heddet at man færdes på eget ansvar.

 

Men hvis man som hesteejer ved, at en hest har tendens til at bide, så synes jeg man har et moralsk ansvar for at sørge for at hesten ikke har mulighed for det.


"Det er bedre at have elsket og mistet end slet ikke at have elsket"

Una Evigglad, Hetja, Brella & Kevin - mine hypper!

 

Amadeus & Elliott - "mine" drenge <3

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Færdsel i stalden
Forfatter: 
Dato:  03-11-2013 20:23

samt opstaldning, er på eget ansvar, så det må være forældrenes ulykkesforsikring der dækker, hvis et barn går så tæt på en hest som bider.

 

Opstaldningsstedet har en lovpligtig erhvervsansvarsforsikring, som dækker hvis der sker en ulykke under håndtering af heste eller fx under medhjælp (fælles indluk,oprydning,indkørsel af foder, fælles arbejdsdage olign), men den dækker ikke hesteejers omgang med egen hest og den dækker heller ikke når "alle mulige" render i stalden; herunder børn.

 

Hestene kan være ansvarsforsikret både i ejerens indboforsikring og ved at opstaldningsstedet har en ansvarsforsikring der dækker alle heste på stedet.

 

Der ER en del mennesker som ikke selv har en forsikring....har jeg opdaget.

 


 

Opstaldning Sorø;gode og sikre forhold.

Working Equitation bane, ridehus og masser af terræn.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Moralsk
Forfatter: 
Dato:  03-11-2013 21:16

Ja, jeg vil give dig helt ret i, at det moralske er helt en i vejret. Det er uheldigvis en knap så hesteerfaren familie, som sætter lys indfald i boksen højere en sikkerhed.

 

Tusind tak for svar :)

.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Man kunne
Forfatter: 
Dato:  08-11-2013 13:25

Også lære de kære børn, at man ikke skal gå tæt/indenfor en rækkevidde af en hest man ikke kender. Ligesom mange fornuftige forældre lærer deres børn iforhold til hunde. Jeg vil da ved samme lejlighed sige hurra til den knap så erfarne hestefamilie, for at de vægter lysindfald i boksen :-)

 

Ang. Forsikring, må det være barnets egen ulykkesforsikring. Men spørg da jeres forsikringselskab.

 

God dag

5
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider