Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Kompetence bevis
Forfatter: 
Dato:  29-10-2013 19:24

Jeg har lige taget BE kørekort, og regnede derfor med at jeg så lovligt kan køre med min hestetrailer. Men der opstod en hvis forvirring efter jeg spurgte min Kørelærer om det. Så nu spørger jeg her. Min Kørelærer siger jeg skal have kompetencebevis, selvom jeg kun kører med min egen hest, eller naboens uden beregning, hvis jeg kører længere væk fra min bopæl end 50 km. Og jeg havde forstået det sådan at jeg ikke skal have det, når jeg kun kører privat, eller en vennetjeneste. Hvordan finder jeg ud af hvad der er rigtigt???

 

og næste spørgsmål er så, på min trailers registringsattest står der godkendt til godstransport, skal der stå dyretransport også? Er det mon en fejl? Det er en ret ny brenderup hestetrailer jeg har.






Med venlig hilsen Pernille

Med de gyldne heste

Heimdals Happy Countess

Kjærgaards Blue Eyed Princess

Kjærgaards Golden Champ

0
0
Svar på denne tråd
 
 tumle tum
Forfatter: 
Dato:  30-10-2013 08:35

Jeg har også lige fået BE kortet, om min kørelærer sagde at når det var for mig selv, eller det ikke var med økonomisk gevinst, så behøvede jeg ikke kompetence bevis, spurgte da jeg ret ofte kører over 50 km for undervisning med mere.

 

Hvis jeg var stutteri ejer, eller levede af min(e) hest(e) på anden vis, så var det en anden sag.

 

I dag mener jeg ikke man skal syne den til dyretransport, igen hvis det er privat/hobby brug, men du skal have en mærkat bag på hvor der står Dyretransport på.

 

www.variant.dk/fileadmin/templates/ Variant/PDF-filer/ Godkendelse_til_dyretransport.pdf


Vi gør som vi plejer, og det fungere fint :)

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tak ...........
Forfatter: 
Dato:  30-10-2013 14:33

Tak for dit link. Så er det nok derfor der ikke står mere på min reg attest. Jeg skal kun bruge min trailer i privat henseende. Så jeg nøjes med mit Be kort;-)






Med venlig hilsen Pernille

Med de gyldne heste

Heimdals Happy Countess

Kjærgaards Blue Eyed Princess

Kjærgaards Golden Champ

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  30-10-2013 21:05

Det er nu 65 km, man må køre uden kompetancebevis, men KUN og UDELUKKENDE med egne heste.

 

Men sålænge, at der ikke er økonomisk gevinst i transport med egen hest, så må du gerne transportere den mere end de 60 km.

Trailer skal være godkendt til dyretransport, og idiotisk nok så fødes hestetrailere ikke til dyretransport men til godstransport, så det skal man altså være obs. på, når de bliver indregistreret.

Også skal du medbringe hestepas ved enhver transport af hest, uanset om du er helt privat med egen hest eller om du er proff. Fordi her falder der bødeforlæg, hvis man bliver stoppet uden pas.


Tina

 


Står din kommende avlshingst eller ridehest hos os............

 

www.linnerup-skovgaard.dk

Gode palomino og varmblodsføl samt plage sælges

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider