Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Generende nabohunde.
Forfatter: 
Dato:  24-09-2013 18:47

Har hest opstaldet et mindre privat sted, hvor vi gentagne gange har problemer med at 2 nabohunde (der bor et GODT stykke væk), render løse rundt i stalden (uden ejeren i nærheden).

 

De æder vores godbidder/brød, vælter vores foder, æder foderbøtter og er generelt til gene. Ejer af vores opstaldningssted har været i dialog med hundeejeren, men det siver ikke rigitg ind, desværre.

 

Min frygt går egentlig mest på at de en dag skal komme farende og forskrække en af hestene så der sker menneskeskade (vi er flere i stalden der har helt små børn)......Eller at de skal ødelægge noget dyrt udstyr.....for når ejeren er fuldstændig ligeglad med at de render rundt på må og få, hvor ligeglad er han/ hun så ikke i forhold til forsikring hvis de ødelægger noget??

 

Det jeg virkelig godt kunne bruge hjælp til er hundeloven/ paragraffer....hvad er lovligt/ ulovligt i dette tilfælde, og hvad kan man gøre (nu hvor ejeren er komplet ligeglad).....


Jolly Jumper & Camino

Stjerneponyerne



Seje billige strømper på

www.thissocks.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lov om vej- og markfred...
Forfatter: 
Dato:  24-09-2013 23:06

...§14:"Uvane husdyr, løsslupne pelsdyr, tamkaniner og fjerkræ, omstrejfende hunde og katte har den optagelsesberettigede ret til på hensigtsmæssig måde at fjerne fra sin grund og er ikke pligtig at yde erstatning, såfremt dyret herved kommer til skade eller omkommer".

Stk. 2. Nedskydning eller anden direkte på drab af dyret sigtende fremgangsmåde må dog kun anvendes, når dyrets besidder i forvejen indenfor det sidste år er advaret.

 

Selv om ejer tilsyneladende ikke er lydhør overfor Jeres i øvrigt helt rimelige forlangende, vil jeg dog nok "nøjes" med at optage hundene og aflevere dem hos politiet. Herefter kan ejer afhente hunde mod et gebyr. Dette er de fleste hundejere til meget lydhøre overfor. Det vil dog næppe gavne naboskabet, så det skal man selvfølgelig også have med i sine overvejelser


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  21-10-2013 11:25

 

Fang hundene og luk dem ind i fx en boks - ring til politiet og insister på at de må sørge for at få dem hentet (hvis de har halsbånd på så tag det af).

 

Så ender ejeren med både bøde og betaling for pension og afhentning

 

Det gjorde jeg et sted jeg boede tidligere (efter at have prøvet med det gode i laaaang tid) - men det virkede, ejeren kunne pludselig godt holde hunden hjemme.


Gitte

 

NEDSAT - juni 2013 - TJEK LINKET :)

Super beliggende hesteejendom sælges 8860

www.robinhus.dk/ejendom/ default.asp?boligid=60022

0
0
Svar på denne tråd
 
 Opret en notits
Forfatter: 
Dato:  21-10-2013 20:59

i lokalavisen der oplyser om, at hundene vil blive skudt næste gang de opholder sig på ejendommen.

 

Hvis mindre drastiske metoder ønskes forsøgt først, så er forslaget om at få dem hentet af politiet en god ide. Det koster nemlig spidsen af en jetjager for ejer at få dem udleveret igen.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider