Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Må man kører uden trailer kort?
Forfatter: 
Dato:  07-05-2013 08:51

Hej alle sammen:)

HAr høre noget med at man gerne må kører uden trailer kort hvis man ikke kører med særlig meget vægt, jeg ville gerne med en hest 160 men letbygget og ne enkel hest trailer?

Håber i kan hjælpe mig :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Flere...
Forfatter: 
Dato:  07-05-2013 21:57

Du er nødt til at komme med flere oplysninger. Hvad må din bil trække, hvad vejer din bil, hvornår fik du kørekort, hvad vejer din trailer osv osv.

 

Jeg må gerne køre min trailer og fylde min hest i den (total 1200 kg), da min bil må trække 1250 kg, men det hjælper jo sikkert ikke dig.


 

 

Går det, så går det og går det ikke, så går det nok.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Totalvægt
Forfatter: 
Dato:  07-05-2013 22:47

Det simple svar er, at hvis totalvægten på bilen og totalvægten på traileren ikke er over 3500kg, så må du godt.

 

Så hvis dins bil totalvægt er 2000kg og trailerens totalvægt er 1500kg, så er det OK.

 

Totalvægten står på registreringsbeviset.

 

Se mere her: www.sikkertrafik.dk/Raad-og-viden/I- bil/Anhaenger.aspx

 


Alt er gedeben.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lige et kort spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  03-10-2013 22:45

Kirstine *Jenson*:
Nu nævner du ikke rigtig noget med, hvor meget bilen skal kunne trække. Er det ikke noget der spiller ind?

Lad os sige:
Trailer med totalvægt på 1500 kg
Bil med totalvægt på 1400 kg
Ialt: 2900 kg. - derved må jeg godt selv køre med den.

Men skal bilen ikke kunne trække de 1500 kg, som er trailerens totalvægt?

0
0
Svar på denne tråd
 
 tumle tum
Forfatter: 
Dato:  06-10-2013 12:28

Jeg tillader mig lige at svare, nej den behøver ikke må trække de 1500 total, selv om traileren vejer 1500,

 

Reglerne er at et vogntog må ikke være over 3500 kg uden B/E kort, ergo en bil på 1400 og en trailer på 1500 kg er tilladt MEN du må kun udnytte bilens træk kapacitet, så hvis den må trække 1100 kg, må du kun læsse fra trailerens egenvægt op til de 1100 kg.

 

Hvis trailer vejer i sig selv 600 kg så må du læsse 500 kg i, håber det er til at forstå :)


Vi gør som vi plejer, og det fungere fint :)

1
0
Svar på denne tråd
 
 Du skal....
Forfatter: 
Dato:  10-10-2013 12:10

Du skal kigge på hvad din bil må trække og ellers må du samlet køre med op til 3500 kg. i alt på et B-kørekort.

 

Og vi takker Borgen for det "fine" trailerkort vi andre idioter har ofret en del tussind kroner på

 

Søs

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider