Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 "Herreløse" heste
Forfatter: 
Dato:  17-03-2013 16:14

Hej Heste Nettet

 

Findes der et sted hvor opstaldere kan aflevere heste, Når ejer ikke betaler for opstaldning og heller ikke vil fjerne sin hest.

 

..... Tænkte om der på samme måde som med hunde og katte findes et sted hvor heste som disse kan afleveres ?

 

Der er en meget lang og træls histore bag mit spørgsmål, som jeg ikke vil trætte chatten med, men da jeg nu på 2. år passer og plejer hesten, og ikke mindst fodre på den, og ikke rigtig kan se ende på tingene, så kom tanken om der mon findes et sted.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Desværre
Forfatter: 
Dato:  17-03-2013 16:24

Desværre findes sådan en ordning ikke, så som staldejer er du faktisk ikke ret godt stillet.

 

Ydermere har du pligt til at sørge for at hesten passes med foder, smed og dyrlæge. I teorien kan du så fakturere opstalder for omkostningerne, men det kan være nærmest umuligt at få pengene inddrevet.

 


Mvh

Mette

 

 

Billig opstaldning tilbydes mod hjælp med staldvagter

 www.lille-hovgaard.dk

 

 

 


 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det tænkte jeg nok.....
Forfatter: 
Dato:  17-03-2013 16:40

Hej Mylady.

 

Jeg har heller ikke kunne finde noget, ved søge på nettet

 

Jeg er helt klar over mine pligter, og har udført dem, det er jo ikke hestens skyld, så den har ikke lidt nogen nød.

 

Måske man skulle tage fat i nogle af landes fremmeste politikkere og foreligge dem problemet, for det er i bund og grund fuldstændig urimeligt at man ved lov kan være pålagt en sådan pligt.

 


H.T.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kontrakt
Forfatter: 
Dato:  17-03-2013 18:57

Er slet ikke inde i det, men er det ikke derfor man laver kontakter? Så hesten kan sælges/slagtes hvis ikke ejer betaler....?

 

Ved godt du måske ikke har det, men tænker bare at det man kan forebygge. Det har jeg i hvert fald skrevet under på, der hvor min hest så opstaldet. Netop for at forebygge at man efterlader dem :-)?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Manglende betaling
Forfatter: 
Dato:  17-03-2013 23:37

Hej! I realiteten har du ret til at sælge hesten, idet den jo faktisk er din nu, men jeg ville sende nogle breve til vedkommende hvori du gør opmærksom på at du afhænder hesten såfremt betalingen ikke går iorden.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Den nemmeste løsning
Forfatter: 
Dato:  18-03-2013 07:59

Den nemmeste løsning er vel at få dyrlægen til at aflive den, næste gang h*n alligvel er i stalden og så få DAKA til at hente den. Det kræver hverken pas eller andet.

 

Som reglerne er nu kan man jo faktisk ikke sælge den - selvom man godt må - da det kræver pas og ejercertifikat.


Mvh. Charlotte

 

Avl er som en bustur,
ingen ved hvem der står af ved næste stoppested.

 

Dressurtalenter Sælges:

 

4-års hannoveranervallak

3-års hannoveranerhingst
2-års hannoveranerhoppe

2-års DV-hingst ...

2
1
Svar på denne tråd
 
 Fogedretten
Forfatter: 
Dato:  20-03-2013 09:55

Jeg tror at du skal lave et krav til ejeren, og derefter sende sagen til fogedretten. Så kan der laves udlæg i hesten, og så kan den vel sælges til en hestehandler


Hilsen Nana

-Der aldrig bliver dygtig nok, til at kunne vise ridebilleder af min hest på HN

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Problem med pas
Forfatter: 
Dato:  21-03-2013 08:03

Det er desværre ikke bare sådan at sælge en hest idag, heller ikke selvom man ganske lovligt har gjort udlæg i den. Jeg tvivler da på at ejer frivilligt udleverer pas og ejercertifikat, og uden de 2 dele kan man IKKE sælge en hest.

 

Hvis man har passet og hesten IKKE er udtaget fra konsu, så kan man slagte den.

 

Hvis ikke man har papirer på den overhovedet, så kan man få den aflivet og afhentet af DAKA.


Mvh. Charlotte

 

Avl er som en bustur,
ingen ved hvem der står af ved næste stoppested.

 

Dressurtalenter Sælges:

 

4-års hannoveranervallak

3-års hannoveranerhingst
2-års hannoveranerhoppe

2-års DV-hingst ...

1
1
Svar på denne tråd
 
 træls situation
Forfatter: 
Dato:  21-03-2013 19:35

men som andre skriver--- lad ejer vide , at du vil lade hesten aflive og afhentes af DAKA--- . det sparer dig dig for en masse udgifter !

 

 

afventer føl 1/5 efter Eminenz OLH - Top Media xx- DH


Helle

0
0
Svar på denne tråd
 
 stakkels hest
Forfatter: 
Dato:  31-03-2013 18:56

 

Det er da synd hvis den skal aflives fordi ejeren ikke gider den mere. Hvad med at møde op på ejers adresse og sig at hvis ejer ikke betaler og tager sig af hesten, så sælgr du den. Bed om papire på den, eller sig til ejeren at hvis ikke han-hun går med til noget af det, så vil du kontakte retsvæsenet.


 

Hvis hvaler kunne skrige, havde hvalfangsten være stoppet for meget længe siden.

1
2
Svar på denne tråd
 
 besværgeligt
Forfatter: 
Dato:  12-04-2013 13:06

Det lyder da besværgeligt, umiddelbart ville jeg tage hesten hen til ejerens bolig, undersøge først selvfølgelig om vedkommende er hjemme, og så aflevere den der, og sig v´ærsogod...... og få. Sørg selvfølgelig for at den har et træktov i grimen. Hun kan afhente sadel mv, mod betaling af staldlejen



0
2
Svar på denne tråd
 
 spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  14-04-2013 11:04

undskyld jeg lige spørger, står lidt i det samme problem ...hvad er daka???

0
0
Svar på denne tråd
 
 Daka...
Forfatter: 
Dato:  14-04-2013 12:43

Er dem som afhenter døde dyr


Her holder vi Dansk Varmblod =)

Køre på SPT.

0
0
Svar på denne tråd
 
 aflivning
Forfatter: 
Dato:  14-04-2013 21:53
Det koster CA 3000 at få aflivet og hentet en hest...og vil tro at det er ejeren der skal bestille aflivning. Dyrlægen tjekker chip inden aflivning.

har du prøvet hestens værn, hesteplejehjemmet, nordjysk dyreredning eller I første omgang en advokat med speciale i heste. La Cour f.eks

White Talisman hoppe udlånes til avl !

 

Ledige bokse ved Lystrup skov !

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 bum bum
Forfatter: 
Dato:  24-08-2013 10:49

I smider dem bare ned til mig, med ejers oplysninger så kan vi nok få de heste solgt eller slagtet...

 

ej ok...

 

men øv at nogen gider være ligeglad med deres heste :(

 

men hvis der ergjort udlæg i hesten med anbefalet breve samt rykkere osv.. hva med at kontakte landscentret??

spørg hvad du skal stille op i denne situation??


 

 

 

Eddiebarnet <3

Elmholst Nutella <3

Zsa zsa <3

 

Nu mor til Frida <3 (11.11.12)

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  24-08-2013 12:34

Hva med bare at forære hesten væk...Det er næsten sådan, jeg har fået den ene af de heste, jeg har. Jeg meldte selv ejerskifte og fik lavet pas så jeg er registreret som ejer og der var ingen der stillede spørgsmål ved det. Spørgsmålet er så bare om der er nogen, der vil have den pågældende hest??

2
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  24-08-2013 19:13

Fandt du ud af det TS?


 

Men hvorfor si'r du det ik', som det er?

2
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  26-08-2013 10:24

Jeg kan godt se problematikken. Men jeg synes ikke man kan tillade sig aflive en hest hvis den ellers er sund og rask fordi den uheldigvis er havnet hos en ejer der ikke er opgaven som hestejer moden. Det er sgu ikke hestens skyld, men det er så den der skal lade livet?

Men det lyder til at der er lidt et problem med lovgivningen omkring det her.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Lokal rideklub.
Forfatter: 
Dato:  17-09-2013 22:08

Prøv evt. at kontakte nogle rideklubber, skoler, som mangler elevheste.
Måske vil de overtage uden beregning.


:)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider