Jeg tror, det måske er din bil og hest, der er problemet.
Jeg er også single, "billig i drift" og har heller ingen gæld. Min løn er så lidt mindre end din, men ikke meget, og jeg har ingen særlige udgifter og hverken bil eller hest. Jeg vil kunne lægge en udbetaling på hele 650.000 kr., og vil kunne købe for 1.200.000 kr.
En bil ville jeg rigtig gerne have, da drømmen er at bo på landet, men regner man en bil med, så mener banken, jeg slet ikke har råd til at købe hus! Faktisk vil jeg ikke engang have råd til et hus til de 650.000 kr., jeg har i udbetaling! Eller selvfølgelig vil jeg have råd til at købe huset, men jeg vil ikke kunne betale de månedlige udgifter, hvis man regner en bil med. Jeg ved ikke lige, hvorfor de mener, en bil er SÅ dyr i drift....???
Min erfaring er desuden, at bankerne ser MEGET på, at man er single. Der er jo kun én til at betale udgifterne og lånet, og bliver man pludselig arbejdsløs, så er man (og banken!) jo på den. Så på en måde kan jeg godt forstå, de er lidt forsigtige, og jeg synes egentlig også, det er fornuftigt nok, men det gør det ikke mindre irriterende! Og da især nu, hvor man jo ville kunne gøre en god handel, hvis man købte hus, OG hvor renten jo er helt i bund.