Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

Eksport af heste til Norge - pris??
Forfatter: 
Dato:  07-11-2012 11:27

Hej

Vi har solgt vores DV hoppe og dennes føl til Norge med forventet afrejse den 24. november..

Jeg har i dag været ved at ringe rundt til fødevarestyrelse samt Landscentret for heste, for at få styr på hvad der egentlig kræves.

Jeg afventer dog svar fra en dyrlæge fra fødevarestyrelsen om hvorvidt føllet skal være vaccineret ved afrejse (han er lige knap 5 mdr. på dette tidspunkt), men derudover skal han være chippet og behøver ikke pas når han følges med sin mor.

Jeg har dog alligevel forsøgt at få fat i Landscentret for at høre hvornår de forventer at komme og chippe og lave papirer til pas, det er nu rarest at passet kan følges med ham ! Nogen der ved hvor længe man kan forvente der går før passet kommer med posten, efter besigtigelse?

Mit primære spørgsmål er nu mht. prisen for at få en kredsdyrlæge ud og lave disse sundhedsundersøgelser, det er jo noget køber skal betale, men regningen ender jo hos os, så det er jo rart at vide inden de henter hestene..

Andre der har solgt heste til Norge og som kender lidt mere til det?

Vi er blevet oprettet som eksportører hos fødevarestyrelsen, men jeg kunne læse at de skal have en form for attest når kredsdyrlægen kommer ud, men kan simpelthen ikke finde det på hjemmesiden??

Håber at høre fra nogen :)

Mvh Nadja

Mvh. Nadja

.. nu med prinsen, det halve kongerige og verdens dejligste datter ..

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-11-2012 12:34

Nu er Norge et lidt specielt land at udføre hest til, så det skal både du og køber sætte sig rigtig grundigt ind i, inden i kontakter myndighederne.

Det plejer nordmændene at have rigtigt godt tjek på selv faktisk.

Kredsdyrlægens besøg koster ca. 7-800 kr. Attesten kan du få direkte derfra. Der skal være bestilt/aftalt kredsdyrlæge mindst 5 hele arbejdsdage forud for en besigtigelse, og udførsel skal ske indenfor 48 timer fra besøg af kredsdyrlægen.

Det er kort opridset.

Du skal sørge for at have føllets pas på plads inden, det er mest hensigtsmæssigt.

Mvh

Tina

Står din kommende avlshingst eller ridehest hos os............

www.linnerup-skovgaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

Du får også
Forfatter: 
Dato:  09-11-2012 11:54

en opkrævning på 500 kr ca for eksport af hesten til udlandet - eksport pulje tror jeg det hedder ?

www.rawasport.dk

lækre sportsponyer sælges fra 0-6 år

udd. hestemassør

NU MED SPH 208 RAWA´S MOJITO

0
0
Svar på denne tråd

told...
Forfatter: 
Dato:  09-11-2012 20:06

husk lige at der skal betales told af heste til norge..

0
0
Svar på denne tråd

told..
Forfatter: 
Dato:  10-11-2012 08:48
Told er det vel køber der skal betale??

Mvh. Nadja

.. nu med prinsen, det halve kongerige og verdens dejligste datter ..

0
0
Svar på denne tråd

??????????
Forfatter: 
Dato:  10-11-2012 10:46

ang toldpapirer :

Vi startede stævne i Norge år - for at få indrejse / udrejse tilladelse til vores konkurrenceheste skulle der laves toldpapirer på hestene - så måske burde du undersøge hordan det hænger sammen ....

www.rawasport.dk

lækre sportsponyer sælges fra 0-6 år

udd. hestemassør

NU MED SPH 208 RAWA´S MOJITO

0
0
Svar på denne tråd

hest til Norge
Forfatter: 
Dato:  14-11-2012 21:49

Hej er det køper som henter hestene? eller er det en transportør som skal frakte hestene?

For hvis det er transportør så skal du bare levere fra deg papirene til ham og han ordner resten, hvem skal betale transporten?

er det ejer som henter hestene så vet de hva som skal betales, det er ikke toll på hester til Norge, men en avgift på NOK 5000 pr, hest .

Jeg kjørte hest fra Danmark til Norge i september og det var privat transport så da slapp jeg å betale moms av reiseutgiftene.

Blir hesten sendt med transportør så tilkommer momsen 25% på transporten i tillegg til 25% moms på kjøpesum samt avgiften på 5000.

0
0
Svar på denne tråd

norsk moms
Forfatter: 
Dato:  04-12-2012 00:26

Hejsa!

Håber i har fået solgt, og måske er blevet lidt klogere!

Jeg er også ved at sælge hest til norge privat til privat, men vi er gået lidt i stå pga. norske momsregler!!!!!

Nogle som ved besked . . . svar gerne hurtigt, da hesten gerne skulle afsted torsdag d. 6. dec.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider