Hej
Vi har solgt vores DV hoppe og dennes føl til Norge med forventet afrejse den 24. november..
Jeg har i dag været ved at ringe rundt til fødevarestyrelse samt Landscentret for heste, for at få styr på hvad der egentlig kræves.
Jeg afventer dog svar fra en dyrlæge fra fødevarestyrelsen om hvorvidt føllet skal være vaccineret ved afrejse (han er lige knap 5 mdr. på dette tidspunkt), men derudover skal han være chippet og behøver ikke pas når han følges med sin mor.
Jeg har dog alligevel forsøgt at få fat i Landscentret for at høre hvornår de forventer at komme og chippe og lave papirer til pas, det er nu rarest at passet kan følges med ham ! Nogen der ved hvor længe man kan forvente der går før passet kommer med posten, efter besigtigelse?
Mit primære spørgsmål er nu mht. prisen for at få en kredsdyrlæge ud og lave disse sundhedsundersøgelser, det er jo noget køber skal betale, men regningen ender jo hos os, så det er jo rart at vide inden de henter hestene..
Andre der har solgt heste til Norge og som kender lidt mere til det?
Vi er blevet oprettet som eksportører hos fødevarestyrelsen, men jeg kunne læse at de skal have en form for attest når kredsdyrlægen kommer ud, men kan simpelthen ikke finde det på hjemmesiden??
Håber at høre fra nogen 
Mvh Nadja