Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

tilbagekøb??
Forfatter: 
Dato:  21-08-2012 22:44

Hvordan vil du forholde dig??

Har solgt en hest,der den nye ejer så hende på stedet og blev oplyst om at der efter hun havde slået hovedet, skulle en del træning til for at få hovedtøj lagt på, dette står også i kontrakten.

De så hvordan man håndterede hende i den forbindelse og hvordan hesten var.

Nu vil de så kræve salget annulleret, da de siger hun er kulleret efter de har fået hende med hjem, hvilket de fik samme dag og at hun stikker af når de nærmer sig med et hovedtøj, de siger at mange har forsøgt sig.

De henholder sig til at det kan de iflg. købeloven, men der står der jo kort fortalt at det kan de ikke, da de er blevet gjort opmærksom på problemet.

Hestens opførelse er ikke noget jeg eller dem der kender hende kan genkende, mener ikke jeg kan stilles til ansvar for en ændret opførelse hos den nye ejer.

Nogen gode råd til hvad jeg gør i denne forbindelse eller andre der har stået i samme dilemma??

Kontrakten der er brugt ved salget er den her fra hestenettet.

Køber har ikke krævet handelsundersøgelse.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har ikke
Forfatter: 
Dato:  22-08-2012 08:47
Forstand på den slags, men umiddelbart vil jeg sige du har retten på din side.

Held og lykke

Mvh Louise

Føl termin april 2013 e. Johnson/Royal Blend/Don Schufro sælges

Lækker 4 års hannoveraner sælges
0
0
Svar på denne tråd

Du har lagt....
Forfatter: 
Dato:  22-08-2012 09:19

...kortene på bordet overfor køber og tilmed skrevet det i købsaftalen - godt for dig .

Køber har valgt at købe hesten trods den afvigende adfærd, så jeg ville henholde mig til købsaftalen og hverken tage hest retur eller lade mig skræmme af evt. trusler om advokat.

At køber fravælger handelsundersøgelse, har ikke den store betydning for lige netop dit problem, men viser det sig senere at hesten har et helbredsmæssigt problem, som handelsundersøgelsen kunne have afdækket, kan køber heller ikke reklamere over dette.

Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

0
0
Svar på denne tråd

Tilbagekøb
Forfatter: 
Dato:  22-08-2012 10:44

Køber har undersøgelsespligt og hvis du har været ærlig omkring alt og de er blevet gjort opmærksomme på, at hesten har et problem med at få hovedtøj på, så er det op til dem selv inden handelen at undersøge om de selv kan lægge hovedtøj på (som jeg forstår det, så har du vist dem hvordan det kan gøres). Hvis de har fravalgt dette, så er det deres eget ansvar og de kan ikke bagefter komme og klage over en fejl, som de er oplyst om, og som du heldigvis har været så fornuftig at have fået skrevet i kontrakten, så der ikke er tvivl om, under hvilke vilkår hesten er solgt. At de muligvis ikke er rutinerede/tålmodige nok til at håndtere problemet er ikke dit ansvar, og under de beskrevne forhold, så har de ikke ret til at lade handelen gå tilbage.

Svar dem skriftligt, hvor du henviser til hvor det står i handelsaftalen, så der ikke er tvivl.

0
0
Svar på denne tråd

tak for jeres
Forfatter: 
Dato:  22-08-2012 15:37

svar.

Har haft en domsmand, der har haft med den slags sager at gøre, til at se på kontrakten, sat op mod hvad de skriver til mig, han siger de ikke har noget at komme efter.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider