Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

hjælp hest stjålet.
Forfatter: 
Dato:  20-07-2012 20:19

hej. Jeg håber I kan hjælpe mig.

jeg fik en fantastisk lækker frieser af min tidligere kæreste. Aftalen var så hvis vi gik fra hinanden, sku hesten ha et nyt godt hjem, så x'en kunne få pengene tilbage. (da det var en dyr hest) btw.

Da det er svært at sælge valgte x'en at sætte hesten ned på det stutteri hvor vi købte frieseren, de ville så sælge den for os og når den var solgt, fik vi de penge vi sku ha og de det, det ville koste at sætte den i ridning osv.

De solgte hesten til en i sverige (det cå 5 måneder siden) MEN, vi har aldrig set skyggen af pengene.!!! Vi har TIT forsøgt at kontakte stutteriet, men når de ser det er os der ringer, vælger de ikke at tage deres tlf. og hvis vi ringer med hemmeligt nr. OG FÅR FAT I DEM, siger de, de overfører dem nu. MEN de gør de ikke...

Jeg formoder hun selvfølgelig har fået hesten sat over i hendes navn og tror da hun har hendes på det rene, da det jo egentlig ikke er hende, der har gjort en fejl.

Mit spørgsmål er nu., hvad kan vi gøre? Da vi naturligvis enten vil havde den fantastiske hest tilbage, eller have vores penge tilbage!

HJÆÆÆÆLP :'(

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  20-07-2012 21:37

Først og fremmest - hvis i har afleveret hestens originale papirer uden at få penge, så har i kvajet jer helt uden sidestykke.

Du skal have fat i en advokat, hvis du altså kan bevise, at du er ejer af hesten.

Foreligger der en kontrakt? På køb eller på salgsformidling etc.?

Jeg kan kun anbefale at du taler med en advokat med forstand på heste, og det kan ikke gå hurtigt nok.

Mvh

Tina

Står din kommende avlshingst eller ridehest hos os............

www.linnerup-skovgaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

Øv da osse
Forfatter: 
Dato:  24-07-2012 00:58

Ja i har bøffet i den ved at udlevere papirerne inden pengene var i jeres varetægt - det ved i vist allerede men inden advokat ville jeg prøve dette.

-Ring til stutteriet fra et andet nr, fortæl i planlægger en mini ferie til deres område her i løbet af den næste måned, hvis pengene for hesten ikke står på din konto inden i tager på mini ferie, kigger i forbi dem så i kan overføre dem sammen og få tingene bragt i orden på en god måde uden jeres advokat skal blandes ind i det.

Fordelen er du ikke oplyser hvornår i den måned i kommer, du siger mini ferie og ikke weekendophold, dvs i også kan ske at dukke op i hverdagene, de fleste kan ikke planlægge at være væk fra sin bopæl en måned i streg men muligvis 4 weekender, du får også fortalt ( på en god måde) at sagen går videre til advokat hvis pengene ikke falder.

Og sikke da et stutteri, de skulle skamme sig, jeg hader uærlige mennesker, håber du skriver stutteri navnet og om oplevelsen engang her på hn for dem skal der da advares mod.

0
0
Svar på denne tråd

Har I tænk på....
Forfatter: 
Dato:  24-07-2012 10:31

...at den anden part måske også læser med her?

Når man selv afleverer en hest til nogen er der dog ikke tale om tyveri jvf. straffeloven. Derfor er overskrift "Hest stjålet" lidt misvisende, men usmageligt er det og man kan selvfølgelig ikke beholde både penge og hest.

Kontakt hellere en advokat asap i stedet for alle mulige andre manøvrer, som den anden part kan læse med om her at I vil prøve .

Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

0
0
Svar på denne tråd

Har tænkt på det
Forfatter: 
Dato:  25-07-2012 23:23

Hvad er det ´´den anden part´´ ikke må læse her?, en anbefaler advokat jeg skriver om personligt fremmøde inden advokaten, fordi det nogle gange er nemmere at rede trådene ud face to face. godt nok nævner jeg ´´den anden part´´ ikke behøver kende den præcise dato, men set i lyset af ´´de´´ ikke tager telefonen når sælger ringer for at få sine penge eller lover at overføre uden at gøre det alligevel, tager de da ikke skade af at læse det her.

- der er ingen trusler eller opfordringer til ikke at opføre sig ordentligt her, så lad da endelig stutteriet læse med, måske de også bliver overbevist om at de rigtige sælgere af hesten vil kæmpe med næb og kløer for at få deres penge og ikke opgiver bare fordi de/stutteriet ikke tager telefonen.

1
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider