Hej alle.
Mange snakker om hvor meget og hvordan og hvorledes med kørsel af trailer bag alm. personbil og hvor meget må den trække osv... Men ingen har vist vidst det helt præcis. Men loven er der faktisk og er gældende fra den 1. JULI 2012!!!
Hele loven er her og hedder Bekendtgørelse om kørekort.
www.retsinformation.dk/forms/ R0710.aspx?id=141880
(se under § 9, hvis du som jeg bare har alm. kørekort til bil)
Kort fortalt: Kig på din registreringsattest af bilen og se hvor meget den må trække på krogen (tommelfingerregel: bilens vægt + 50 kg).
Så meget må du smide på krogen, men det skal stadig holde sig under de 3500 kg. i tilladt totalvægt for både bil og trailer
Eksempel: Min bil må ta 1225 (af hvad jeg lige husker) på krogen. Derfor lejer jeg en lille trailer med en tilladt totalvægt på 1100 kg og en lasteevne på 520 kg. Andet må jeg ikke køre med og min bil må ikke trække mere.
Hvis I andre har læst andet, ku jeg godt tænke mig, om I ku finde loven BAG ved det I læser rundt omkring og ikke bare siger, at det står i en artikel eller lign...
LOVSTOF er det eneste RIGTIGE! - for det er dét I vil blive dømt efter, hvis politiet stopper jer 
Jeg har selv læst et sted at man godt må ta en tung trailer og så bare læsse den med en lille pony (eksempelvis), men kan ikke finde loven, hvor det bunder i. Kan I???