Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Hvis flere lejer en stald sammen?
Forfatter: 
Dato:  13-02-2012 19:23

Hejsa brugere på HN

 

Håber der er nogle kloge hoveder herinde, der kan svare på spørgsmål vedr. skat.

 

Vi er en gruppe mennesker der ønsker at leje en stald med tilhørende faciliteter...

 

Spørgsmålet er så hvordan vi undgår at få en masse papirarbejde ud af det, hvis vi også lejer bokse ud til andre.

 

Vi skal ikke have overskud, de penge der kommer ind som "ekstra" skal alle bruges til vedligeholdelse, da stedet i den grad trænger til en meget kærlig hånd.

 

Er der desuden ting vi skal være særligt opmærksomme på vedr. udfærdigelse af lejekontrakt, hvad med forsikringer osv.... ??

 

Håber på hjælp, så vi kan få det ordentligt på benene! TAK ;-D)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  14-02-2012 14:34

Lejekontrakter skal i alt fald indeholde, at stedet ikke på nogen måde kan holdes ansvarlig af hesteejer for skader, der er opstået i forbindelse med opstaldning og foldture. Det skal lejer skrive under på i kontrakten.

 

desuden skal i tage forbehold for, at hesteejer har en lovpligtig ansvarsforsikring tegnet på sin hest.

 

Og sidst, kan det være en fordel at forlange en måneds opstaldning forud også som depositum, hvis .....

 

Papirarbejdet ved jeg ikke lige, hvordan i vil undgå, da lejeindtægt jo skal opgives til skattefar - det er jo en slags erhverv, også selv om indtægten ikke nødvendigvis er stor nok til at i skal momsregistres. Men en lejekontrakt indeholder jo dels pris og dels vilkår, så måske er denne nok sammen med den månedlige faktura.

 

Mvh


Tina

www.linnerup-skovgaard.dk


Godt kåret palomino avlshoppe udlånes fra sæson 2012 til avl/ridning evt. ifolet. Flere gode palominoer sælges m.m. Alle med fuld afstamning, alle OCD fri m.m.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lejekontrakt på stald
Forfatter: 
Dato:  14-02-2012 16:03

Hej Tina

 

Tak for dit svar ;-D)

 

Du har helt ret vedr, opstaldningskontrakterne, men jeg tænker også på den lejekontrakt, vi skal have med ejer af stalden....

Hvilket ting er vigtige at have med??

Er der "faldgruber" vi skal være opmærksom på??

Det skal her bemærkes at udlejer, har en tendes til at blande sig i alt. Han er en ældre herre, ungkarl og en smule senil (desværre).

Derfor syntes jeg det er yderst vigtigt at ALT er taget højde for og nedskrevet....

 

Vedr. skat: Skal vi bare alle 3 (hvis det er det vi bliver) stå på lejekontrakt og opstaldningskontrakterne. Og så skrive en tredjedel på selvangivelsen? Vil det give "bøvl"?. Jeg er ikke særligt skattekyndig ;-D)

 

Nogle der har erfaring med dette??

 

Kh Marianne

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvis han er
Forfatter: 
Dato:  15-02-2012 13:30

hvis manden er en smule senil, ville jeg sikre mig der sidder en bisider fra hans slæng så man ikke kan klandre nogen for noget senere. ALT SKRIFTLIGT. Ellers held og lykke med projektet.

 



frederiksborger.dk


en linksamling til frederiksborghestesider på nettet


Destrier.dk


mit lille bestillings stutteri

0
0
Svar på denne tråd
 
 "Slæng" ;-D)
Forfatter: 
Dato:  15-02-2012 16:40

Hejsa Honey

 

God ide, selvom vi naturligvis ikke på nogen måde er ude på at "snyde" ham.... Vi skal jo have en dagligdag, i god ro og orden, sammen med ham... Det får vi lettest ved at han også er tilfreds med arrangementet ;-D

 

Tak, håber også det bliver et rart sted at være, for både heste og ejere......

0
0
Svar på denne tråd
 
 Videreudlejning
Forfatter: 
Dato:  15-02-2012 19:21

Jeg tænker også, at der måske vil være forhold, som man IKKE kan skrive sig ud over, hvis der er konkret lovgivning om det. Jeg ved, at som udgangspunkt, må man IKKE videreudleje fx jagt, lejebolig osv. I konflikter og evt. retssager, skal der vel også være en juridsk ansvarlig person.

 

Måske I istedet kan oprette en forening ell et laug, som opstallerne så kan blive forpligtende medlemmer af. Check det juridiske godt igennem.

 

Hvis udlejer har demens, skal I også være opmærksomme på, at det bliver kun værre. Både hukommelse og personlighed bliver ramt.

 

I skal også forholde Jer til typen af strøelse, og ikke mindst, hvordan I får det væk igen. Hvem vil/kan/må aftage det og hvem betaler for at få det kørt væk.

 

Det var et par hurtige strøtanker, men hvis I ikke selv har prøvet at stå for et hestehold, bør I måske finde en "konsulent".

 

Det er et friskt initiativ.. Al mulig held og lykke med det..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Strøtanker
Forfatter: 
Dato:  15-02-2012 20:11

Tak for indlægget "Kone dressur" (godt navn iøvrigt ;-D)

 

Dejligt der er nogle der vil "brainstorme" på tråden, tak for det!

 

Udlejer har ikke diagnosticeret demens, men vi som opstaldere (vi er nemlig opstaldere samme sted nu, men der sker formodentlig organisatioriske ændringer snarest), har mistanke om begyndende demens. Men du har helt ret - det kan blive et problem...

 

Har dog tænkt at udfærdige lejekontrakten, så den er gældende for et år ad gangen. Syntes det virker som det fornuftigste i denne situation.

 

Vi har styr på strøelse, også hvordan vi kommer af med det. Vi er desuden alle erfarne hestetøser, i en blandet aldersgruppe, der fungere rigtigt godt sammen. Har også styr på foder, udluk og indluk - weekendvagter - foldfordeling - vedligehold.....

 

Mon man kan være juridisk ansvarlig sammen??? Det skal jeg have undersøgt - god pointe! Tak for den ;-D

 

Oprettelse af forening.... mon der er meget papirarbejde i det??

Vi vil jo allerhelst slippe så nemt om det som muligt, så vi kan bruge vores fritid ved vores dejlige heste ;-D

 


Den lykkelige ejer af

verdens skønneste blandingshoppe!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider