Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

Kan man eje noget hvis man står i RKI?
Forfatter: 
Dato:  08-02-2012 14:30

Hej alle.

Håber der er nogen der kan svare mig på det jeg vil spørger om.

Sagen er den at jeg kender en som vil købe en hest, men vedkommende står i RKI. Kan man godt eje/køb hest hvis man gør det? Nu tænker jeg på pas/chip?

Sagde Maria

- Blev mor den 25 november kl 9.32 til den mest fantastisk dreng på 3760g og 56cm

Mille folede et smukt rødt hoppeføl ca. kl 5 d 5 maj'11

Hun er efter Wisdoms Promise OX

0
0
Svar på denne tråd

RKI....
Forfatter: 
Dato:  08-02-2012 17:42

Teknisk set kan en person, der står i RKI godt eje noget, men man kan sagtens risikere at ens kreditorer tager udlæg i de ting man ejer, som har en væsentlig værdi.

Men rent etisk syntes jeg ikke man har råd til at have hest, når man står i RKI. I stedet skulle man tage at få banket gælden af først.

Hvordan vil hun i øvrigt finde pengene hvis hesten bliver syg og skal opereres??? Jeg formoder ikke hun har ret mange penge, når hun er i RKI.

Ridetøj i store størrelser sælges

0
0
Svar på denne tråd

øøøhhhhhhh
Forfatter: 
Dato:  08-02-2012 19:42

nej man må ikk eje noget nå du i rki

jeg kender optil flere der ejer hest selv om de er i rki

og de har deres hest stående i en andens navn

deres bror søster whatever

og jov de har råd til deres heste også dyrelæge regninger

der findes intet vigtigere end at leve

at eksistere er blot at være

0
0
Svar på denne tråd

Det er muligt
Forfatter: 
Dato:  09-02-2012 00:27

At de mener at de har råd men hvis man står i RKI har man jo i virkeligheden hest for kreditorernes penge.

Meget besynderlig moral men det var måske sådan at de endte i RKI i første omgang.

VH,

MaggieMay

"Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden"..

"Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
0
0
Svar på denne tråd

fkdhkref
Forfatter: 
Dato:  09-02-2012 06:36
Selvfølgelig må man da eje noget, når man står i rki.
Det betyder blot, at man ikke kan låne penge i banken.

Min veninde står i rki, og hun har skam både eget hus, bil, hest og penge til dyrlægen.
Hun står i rki pga hun engang misligholdte et lån. Hun har nu en aftale med kreditor og afdrager fint på lånet. Dog er det så stort, at det vil tage lidt tid.
0
0
Svar på denne tråd

Eje noget
Forfatter: 
Dato:  09-02-2012 08:20

Jo, man må gerne eje noget, som jeg skrev tidligere, men syntes ikke om det etiske i det.

Har kendskab til nogen via mit job som ejendomsmægler, som har købt hus, mens de har stået i RKI. Men alle pengene er lånt til høj rente og lav kurs på det grå marked.....

Ridetøj i store størrelser sælges

0
0
Svar på denne tråd

Ja.....meeeen....
Forfatter: 
Dato:  09-02-2012 11:05

Man må gerne eje selvom man står i RKI. Man kan bare ikke låne penge eler købe på afbetaling.

Dog skal man være opmærksom på, at kreditorer vil gøre udlæg i det man ejer. Både fast ejendom, andelsbolg, bil, depositum og andet.

Derudover vil kreditorer med udlæg i en genstand (hvor der ikke findes andre udlæg i og hvor der er rimelig værdi) sende sagen i fogedretten igen efter endt udlæg, for at gøre krav på at få genstanden udleveret, således at genstanden kan sælges og gælden nedbringes.

Dette gælder også heste og derfor gør mange det, at de sætter hesten i andres navne.

Stolt ejer af 2 skønne drenge.

Ox araberen UL Trianon (Trille)

Welsh Mountain ponyen Friday (Frede)

0
0
Svar på denne tråd

Tak for
Forfatter: 
Dato:  09-02-2012 12:50

jeres svar:) Så blev jeg det klogere. :O)

Sagde Maria

- Blev mor den 25 november kl 9.32 til den mest fantastisk dreng på 3760g og 56cm

Mille folede et smukt rødt hoppeføl ca. kl 5 d 5 maj'11

Hun er efter Wisdoms Promise OX

0
0
Svar på denne tråd

Inkasso
Forfatter: 
Dato:  10-02-2012 17:37

Bluser du springer lige en detalje over, for at der kan tages udlæg i ens ejendele skal sagen for fogedretten, dvs. Kreditor eller repræsentant Herfor typisk et inkasso firma eller advokat skal have overdraget fordringen til indrivelse , det vil i de fleste tilfælde aldrig komme til en fogedsag for disse firmaer vil prøve at indgå en afdragsordning med dig og overholder du den så er der ingen der kommer i retten.

Indberetning til RKI sker udelukkende for at forhindre at man stifter yderligere gæld, men da der er mange andre steder at låne penge end i banken og finiansieringsinstitutter såre det jo stadig muligt at låne i det alternative pengemarkedet hvis man har nerver til det.

Når man alligevel til at komme i retten, så vil fogeden prøve at få en ny AO igang og denne gang fanger bordet, hvis man misligholder en AO som er indgåetved et fogedmøde så kan kreditor bede om at der bliver foretaget effektuering af udlæg, dvs har man en bilåsum man har fået foretaget udlæg i ved tidligere retsmøde så bliver den hentet og forsøgt bortsolgt og pengene går så til dem der har pant i bilen i prioriteret rækkefølge.

Ligeledesmkan heste hvis de vel og mærke er værdifulde blive inddraget og forsøgt solgt bedst muligt.

0
0
Svar på denne tråd

Til JeanneSMadsen
Forfatter: 
Dato:  11-02-2012 09:28

Du har fuldstændig ret i at jeg springer en detalje over.

Ville kort blot fortælle at det er muligt at ens hest kan blive taget fra en.

Men rigtigt, har man mulighed for at overholde sine afdragsordning/AO med sin(e) kreditor(er), sker der ikke noget.

Kommer du snart og besøger mig JeanneSMadsen?

Stolt ejer af 2 skønne drenge.

Ox araberen UL Trianon (Trille)

Welsh Mountain ponyen Friday (Frede)

0
0
Svar på denne tråd

Hej Christiiiina
Forfatter: 
Dato:  11-02-2012 09:47

ja det gør jeg da, har du fået dit nye ridedyr hjem

0
0
Svar på denne tråd

En ting i glemmer
Forfatter: 
Dato:  22-03-2012 21:45

for at hesten kan tages så skal man oplyse at man ejer den, de tjekker ikke automatisk..

Hilsen Signe og mini prinsessen Karolina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider