Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

jeg er rasende :´(
Forfatter: 
Dato:  13-01-2012 21:54

Hvad gør man lige, når ens opstalder er flyttet med hesten... og så lige har "glemt" at betale leje, og så heller ikke har tænkt sig det !!!!!!!!!!!!???????????

og jeg selvfølgelig har betalt hendes hests mad, hø og halm ?????

ALTSÅ!!!!! :(

Husk nu... SMIL til verden og den smiler til dig ;-)
0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  13-01-2012 22:04

Opkræver lejen forud næste gang!? Og et depositum (fx en måneds opstaldning) før en evt lejer kommer ind med sin hest,- det er så træls når folk gør sådan noget, det er så uforskammet...

0
0
Svar på denne tråd

Ikke nu
Forfatter: 
Dato:  14-01-2012 08:36

Tja jeg er enig med Pia, og det er hvad jeg, af bitter erfaring,selv gør nu .

Men det hjælper jo ikke dig i din nuværende situation .

Hvis du havde en skriftlig staldkontrakt med hende , så kan du gøre noget ellers ikke .

Måske du kunne opsøge hende på hendes hjemadresse og bede om pengene , ellers kan du KUN appelere til hendes, forhåbentlig dårlige samvittighed.

Ellers må du sige : Sur numse, men så lærte jeg ad det, til en anden gang.

Så skal du have en opstalder en anden gang , så skal det hedde en måned forud og en måned i depositum.Slut prut.

Stald Graven

Opstaldning tilbydes i Lund ved Horsens . Se :www.hestegalleri.dk/ mar_vis.aspx?MarID=634002

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  14-01-2012 08:41

1 sender en regning,med en tidsfrist på og ,hvis den ikke bliver overholdt.

sender du en mere med rykker gebyr på, også vidre.

De fleste betaler lige inde regninger kommer til inkasso.

0
0
Svar på denne tråd

Ubetalt staldleje
Forfatter: 
Dato:  11-03-2012 04:16

Hvis hun ikke har betalt hænger du selv på den desv. Du kan godt sende hende en regning selvom du ikke er moms reg. Hvis hun ikke betaler, sender du en ny mrd efter. Men du skal ikke forvente at hun betaler. Du skal nemlig til en advokat for at sende hende i RKI /få pengene hjem og det kan sikkert ikke betale sig. Desværre er det alt for let ikke at betale sine regninger.

Tag til hendes hjem adresse og bed hende betale. Tag evt en ven med. Men ikke en hissig en. Det ende bare galt. Hvis ikke du har held med nogen af delene så vink farvel til de penge. Lær af det og, som en foreslår, opkræv et indskud for at sætte en ny hest ind i stalden.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift her
Forfatter: 
Dato:  15-06-2012 22:43

Hvis der ikke er kontrakt, så kommer du nok til at se det som tabte penge. Et sted hvor jeg havde min gamle hest opstaldet havde fortalte ejer af stedet at der havde været en opstaldet hest, som var i ridning hos en rytter i stalden, hvor ejer skulle betale opstaldning og penge til rytter for ridning af hesten. Ejeren betalte aldrig en klink, hverken til rytter eller ejer af stedet, så ejer at stedet havde faktisk betalt alt til den hest af egen lomme, og så aldrig så meget som en mønt. Heller ikke efter hesten blev solgt, og den stod til salg på den gode side af 500.000.

Så selvom folk har "penge" har de ikke altid moral til at betale deres gæld.

Inkarneret dressur rytter

- www.dressage- enthusiast.blogspot.com/

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider