Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

Hvis hest syg og manglende pas
Forfatter: 
Dato:  13-01-2012 12:39

Hvis hesten har et pas men jeg som relativ ny ejer ikke kan få fat i passet, hvad gør jeg så hvis hesten bliver syg?

0
0
Svar på denne tråd

Det må du nok...
Forfatter: 
Dato:  13-01-2012 13:30

... hellere spørge din dyrlæge om.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-01-2012 14:38

Hvorfor har du ikke passet, hvis du ejer hesten? Passet skal altid opbevares, hvor hesten befinder sig.

Du må ikke engang køre i transport med hesten uden at dens pas er tilstede under transporten.

Mvh

Tina

www.linnerup-skovgaard.dk

DVH 571 Lionell på Linnerup Skovgaard

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-01-2012 15:37

TinaVe: Svarene på dit spørgsmål er jeg bekendt med.

0
0
Svar på denne tråd

hestepas
Forfatter: 
Dato:  13-01-2012 17:10

Hvis det fx er i tilfælde af at passet er indsendt til Landscentret for at få opdateret passet, må man vel kontakte dem.

Er det i tilfælde af at gammel ejer hænger i bremsen mht at aflevere passet, må han/hun mindes om at "få fingeren ud"..

Under alle omstændigheder ville jeg nok kontakte Landscentret og høre dem ad.

"Det er bedre at have elsket og mistet end slet ikke at have elsket"

Unette, Una Evigglad, Hetja & Kevin - mine hypper!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-01-2012 19:16

Det er så DTC og STC der kommer med modstridende oplysninger. DTC påstår passet ligger hos STC, men STC påstår at det gør det ikke.

Men du har nok ret i at jeg skal kontakte Landscentret (Jørgen) for de bliver jo brugt som rådgivere for DTC. Sikke en gang rod.

0
0
Svar på denne tråd

Sygdom
Forfatter: 
Dato:  23-01-2012 13:27

Nu ved jeg ikke om problemet var, at hesten skulle indlægges (for man må jo ikke køre med den uden at medbringe passet), eller at den skulle tildeles medicin - for så skal det jo indskrives i passet. Jeg ville nu være helt rolig, hvis det var mig. Jeg har endnu ikke prøvet at medbringe hestepas, "bare" fordi jeg kører med min hest. Ganske simpelt fordi, at det godt nok ikke lige er hestepasset jeg tænker på at huske at få med, når jeg kører hesten til undervisning. Og da jeg her nogle gange i løbet af sidste år desværre har måtte køre en hest til akut indlæggelse, så har det altså heller ikke lige været passet, som stod øverst på huskelisten... Når man står med en hest som skal køres til operation med det samme, så er der altså andre ting, som er væsentlig vigtigere at få med....

Mht. medicinsiderne, så har jeg endnu ikke prøvet at få noget indskrevet i dem. Og jeg har ellers haft rigeligt syge heste her det sidste års tid. Så jeg ville altså tage den med ro. Selvom der selvfølgelig BØR være styr på reglerne :)

... sagde Randi

"Kun småskårne mennesker har orden i tingene, genier kontrollerer kaos"

0
0
Svar på denne tråd

Randi...
Forfatter: 
Dato:  23-01-2012 22:36

Jeg forstår godt hvad du mener, men jeg har det faktisk bedst med at tingene er i orden - for hestens skyld

0
0
Svar på denne tråd

Dårligt råd, synes jeg
Forfatter: 
Dato:  24-01-2012 13:32

Rasmus-modsat: det er da også fuldstændig ligegyldigt om du har pas med, når du transporterer hesten - lige indtil den dag, hvor du bliver stoppet.

At du selv vælger at tage risikoen må være dit eget valg, men at give andre det indtryk, at det kan være ligemeget - det er et dårligt råd ;)

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd

Overfortolkning
Forfatter: 
Dato:  24-01-2012 15:47

Sif: du overfortolker mit indlæg og går udenom mine pointer. Jeg opfordrer ikke til, at man ikke følger reglerne. Jeg skriver, at når man står med en dødssyg hest, så er der vigtigere ting, end om man har passet med. Og det skriver jeg fordi TS er bekymret for, hvad hun skal gøre hvis hesten bliver syg. Og jeg afslutter med en kommentar om, at der selvfølgelig bør være styr på tingene.

Så jeg opfordrer ikke til, at man "snyder", men skriver at det nok går, hvis uheldet er ude. Der er meget stor forskel på de to ting.

... sagde Randi

"Kun småskårne mennesker har orden i tingene, genier kontrollerer kaos"

0
0
Svar på denne tråd

Der står faktisk..
Forfatter: 
Dato:  24-01-2012 16:20

i lovgivningen at står man og skal akut afsted med en hest, altså pga. sygdom, så er pas under transport ikke nødvendig..

Så den diskution kan I godt lukke

Krone og Bølge - En selvfølge

Hesteklipning tilbydes i midtjylland - se mere på præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Annemette
Forfatter: 
Dato:  24-01-2012 18:27

Selvom hesten må transporteres akut skal dyrehospitalet vel have passet på et tidspunkt?

0
0
Svar på denne tråd

Solveig..
Forfatter: 
Dato:  24-01-2012 18:35

selvfølgelig skal de det, men du behøver ikke have passet med under transport..

Hvis hesten er udtaget af konsum kan man jo sige at passet egentlig er ligegyldigt for så skal dyrlægen ikke skrive i det..

Men når hesten skal hjem igen, så er passet jo nødvendigt..

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  24-01-2012 19:18

Annemette det er kun korrekt, det du der skriver, såfremt du har autorisationen m.m. iorden. Og det er så kun til og fra dyrehospital.

Det koster faktisk ikke mindre end kr. 7000 at bliver stoppet ved transport af hest uden hestepas. Måske møder man en venlig hr. betjent, men det er der jo ikke nødvendigvis garanti for.

Tina

www.linnerup-skovgaard.dk

DVH 571 Lionell på Linnerup Skovgaard

0
0
Svar på denne tråd

TinaVe..
Forfatter: 
Dato:  24-01-2012 20:41

Hvordan skal nedenstående så forståes.????

FLYTNING OG TRANSPORT AF ENHOVEDE DYR

Artikel

Flytning og transport af registrerede enhovede dyr og enhovede dyr til opdræt og som brugsdyr

1. Identifikationsdokumentet skal til enhver tid ledsage registrerede enhovede dyr og enhovede dyr til opdræt og som brugsdyr.

2. Uanset stk. 1 er det ikke nødvendigt, at identifikationsdokumentet ledsager enhovede dyr som omhandlet i samme stykke, når disse:

a) er opstaldet eller græsser, og identifikationsdokumentet kan tilvejebringes umiddelbart af brugeren

b) flyttes midlertidigt og til fods enten:

i) i nærheden af bedriften i en medlemsstat, således at identifikationsdokumentet kan tilvejebringes inden for tre timer, eller

ii) under flytning i forbindelse med græsningsskifte af enhovede dyr til og fra sommergræsningsarealer, og identifikationsdokumenterne kan tilvejebringes på afgangsbedriften

c) ikke er fravænnet og ledsager moderen eller ammehoppen

d) deltager i træning eller en prøve som led i en hestekonkurrence eller et hestearrangement og i den forbindelse er nødt til at forlade det område, hvor konkurrencen eller arrangementet finder sted

e) flyttes eller transporteres i en nødsituation, som omfatter de enhovede dyr selv eller, uden at dette berører artikel 14, stk. 1, andet afsnit, i direktiv 2003/85/EF, bedriften, hvorpå dyrene holdes.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-01-2012 13:45

Jeg har kontaktet DTC, Landscentret og STC. De vil gerne hjælpe, men kan ikke. Det er ikke mere end 3 mdr. at jeg måtte tage afsked med min gamle hest pga en foldskade og var lige kommet lidt videre og så sker det her. Lige nu har jeg ikke overskudet til at "kæmpe" for at beholde min nye hest. STC vil gerne yde en særbehandling for mig og for en sidste gang prøver jeg at få ejeren på banen. Sker det ikke returneres hesten. Og bliver jeg stoppet må jeg jo bare sige som det er og tage den derfra.

Tak for jeres input.

0
0
Svar på denne tråd

Dyrlæge
Forfatter: 
Dato:  04-02-2012 14:22

Besøg er = hestepas det eneste bevis dyrlægen har på om du ejer en hobbyhest eller et "poduktionsdyr" er ved at tjekke dens pas så det er ikke kun i transport situation du bliver fanget snarere hvis hesten har behov for dyrlæge for som reglerne er nu må de ikke behandle din hest uden at se passet.

Fortolkningen står også udførligt beskrevet på drf s www under medicinering.

0
0
Svar på denne tråd

Kopipas på vej...
Forfatter: 
Dato:  04-02-2012 18:00

Ja, siden sidst er tingene gået i orden og jeg venter at modtage kopipasset indenfor max 14 dage. Pyha...kan altså bedst li' når tingene er i orden .

Emile

The lovelist horse ever borne

1997 - 2011

You will never be forgotten

0
1
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider