Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

Rettigheder ift uafhentede varer.
Forfatter: 
Dato:  01-12-2011 21:14

Har brug for lidt hjælp.

En person indleverer en ting til reparation hos mig. Arbejdet koster x antal kr, som skal betales, når arbejdet er udført og varen afhentes.

Varen afhentes ikke...... Jeg har penge invisteret i varen, men jeg ejer jo ikke varen. Skal jeg opbevare varen på ubestemt tid, eller er der en tidsfrist, hvorefter varen tilfalder mig, og jeg f.eks må bruge den selv eller sælge den?

Hilsen Maria

Livet er for kort til bekymringer

-Men hvor er det svært at lade være

Nu med pony på efterskole

0
0
Svar på denne tråd

4567890+
Forfatter: 
Dato:  02-12-2011 09:46

Har du ikke nogle kontakt oplysninger på varens ejer???

Jeg ville måske prøve at kontakte en gratis advokat og høre hvordan man gør i sådanne situartioner :-)

Det er bare smadder ærgeligt at der er sådanne mennesker for det gør jo at vi andre skal ligge et dispositum næste gang

Hilsen Annette

0
0
Svar på denne tråd

ja, ærgerligt.....
Forfatter: 
Dato:  02-12-2011 20:23

Personerne er blevet kontaktet og er efterhånden forsvundet. Nogle af varerne der er tale om, har lagt i op til 20 år. Der må da være et tidspunkt, hvor varen må tilfalde den der har lagt arbejde i varen. Hvis ikke der var lagt arbejde og dermed penge i varen, ville sådan en vare vel blive sendt til hittegods.

Hilsen Maria

Livet er for kort til bekymringer

-Men hvor er det svært at lade være

Nu med pony på efterskole

0
0
Svar på denne tråd

Forbrug.dk
Forfatter: 
Dato:  05-12-2011 02:04

Dette er et svar på et spørgsmål om uafhentede varer indleveret til et renseri, men så vidt jeg ved, er juraen den samme, om det er et renseri, en sadelmager, en syerske m.v., som har uafhentede varer liggende.

www.forbrug.dk/Artikler/Test-og- raad/Bolig-og-fritid/Renserier/ Opbevaring

Her er noget om samme situation, med uddrag fra Købeloven: www.familieadvokaten.dk/Breve-600/ b600-61.html

Salvia

The past is over. The future hasn't happened yet. The only time is now.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider