|
|
| priser på forsikringer |
| Forfatter:  |
Nanna |
| Dato:  |
24-06-2003 14:22 |
|
Hej
Jeg skulle have min hest forsikret, derfor har jeg haft kontaktet forskellige forsikringsselskaber ang. priser. Hvis der er andre der er i samme situation, kan i måske hjælpes lidt på vej her!!!
Hesten skulle uanvendelighedsforsikres for 25.000
Alm Brand:
25.000 = 2351 året
30.000 = 2885 året
Sygedækning hvor 60% af dyrlægeregningerne bliver betalt = 1021 året
Kongeriget Danmark
25.000 = 1812 året
Top Danmark
25.000 = 2500 året
Tryk
25.000 = 2000 året
Marslev Hesteforsikring
8% af forsikringsummen dvi. 25.000 = 2000 året
Heste og kreatur foreningen har kun livsforsikring til
3 % af forsikringssummen.
Jeg valgte Marselv hesteforsikring, da min dyrlæge anbefalde dem, da de er nemmere og have med at gøre, fordi de ikke forsikre "million" heste.
Hilsen Nanna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ang. forsikringer... |
Karin Schelde |
11-11-2003 01:37 |
|
TAK, for din gode hjælp til alle os, som "tænker" på at få hesten/hestene forsikret. Det kan være noget af en jungel, at komme igennem diverse selskaber.
TAK, endnu engang fra Karin.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| har du så... |
|
|
...tjekket hvad de gør ved hesten når din forsikringssum er udbetalt?? For det er vel noget man skal tænke lidt over mener jeg!
-miki- Imagine what it must be like for the horse. He understands others in his herd, but can't for the life of him understand what the human is trying to communicate. It's like living in a foreign country for years, struggling to understand others, then overhearing someone speaking your native language. You are instinctively drawn to them because it means instant communication and understanding.Horsemanship!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvor meget dækker |
Q-Lover |
13-11-2003 14:16 |
|
sådan en dyrlægeforsikring - ja jeg ved godt der står 60% men det er vel ikke almindelige dyrlægebesøg eller hyr ?? (jeg mener vaccine etc.)
OG, tilbyder marslev det ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har snakket |
|
|
med alm. brand idag, ang. sygeforsikring. Der er ingen selvrisiko, men de dækker "kun" de 60%. Desuen dækker de "kun" op til 20000kr om året. Hvilket egentlig må være ok. Sådan som jeg forstod det så kan sygeforsikringen blive på hesten indtil dens død, hvilket undrede mig meget, men jeg spurgte meget direkte og så sagde han:" Nu læser jeg op fra policen, .....indtil ejer opgiver at hesten ikke ønskes forsikret mere". Jeg undres, for alle andre jeg har snakket med har krævet aftalen ophævet ved det fyldte 15. år eller 16.
Jeg står med en hest, der biver 15 år denne nytårsaften, så det er ret surt! Men Alm. brand sagde, at hvis jeg lavede den inden hun bliver 15 så er der ingen problemer!!
Jeg ringer nu alligevel imorgen og tjekker igen! Har idag modtaget hendes livsforsikringspapirer, de er fra Kongeriget... Men de ville ikke sygeforsikre hende.
Mvh. Tine
Arbejde søges, se min annonce her Deltids job søges Opstaldning søges til hoppe på 165 cm. Helst i Herlev og det område.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet