Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

A-kasse og opsigelse
Forfatter: 
Dato:  29-08-2011 19:28

Hej Alle.

Sagen er inviklet.

Men hvornår/og kan jeg få penge fra min a-kasse hvis jeg siger op?

0
0
Svar på denne tråd

karantæne
Forfatter: 
Dato:  29-08-2011 19:37

mener at man får 5 ugers karantæne hvis man siger op. Med mindre at reglerne er lavet om.

0
0
Svar på denne tråd

rettelse
Forfatter: 
Dato:  29-08-2011 19:38

fandt dette på nettet:

Du får karantæne fra A-kassen, hvis du selv siger op / medvirker til at blive opsagt.

Du får 3 ugers karantæne fra A-kassen, hvis du selv siger din stilling op, eller hvis A-kassen vurderer, at du er skyld i, at din arbejdsgiver har opsagt dig, fx hvor samarbejdsproblemer skyldes dig, eller hvis din arbejdsgiver har bortvist dig.

I særlige tilfælde hvor du har valget mellem at mdotage en afskedigelse eller underskrive en frivillig fratrædelsesaftale, kan den frivillige aftale sidestilllet med en afskedigelse, således at får karantæne. Kontakt under alle omstændigheder din A-kasse, som kan foretage denne vurdering.

0
0
Svar på denne tråd

Karantæne
Forfatter: 
Dato:  29-08-2011 20:01

Man har 3 ugers karantæne hvis man selv siger op , medmindre man er syg og din læge mener at du "bliver syg" af at arbejde der...

0
0
Svar på denne tråd

Snakke med din
Forfatter: 
Dato:  29-08-2011 20:58

fagforening om det INDEN du siger op.

Der kan være flere grunde til en opsige sin stilling og hvis du vælger at involvere din fagforening kan du muligvis slippe for en karantæne på 3 uger.

Det kan fx være urigmelige arbejdsforhold - manglende ansættelses kontrakt - arbejdsmiljømæssige årsager - uoverensstemmelser på arbejdspladsen .

www.rawasport.dk

flere spændende ponyer

DSP samt Reitpony 0-4 år

Hilkens Black Delight / Landois

Brooklands Moonwalker / Landois - hingsteemne

0
0
Svar på denne tråd

Som de andre siger..
Forfatter: 
Dato:  30-08-2011 07:37

så får man tre ugers karentæne..

Krone og Bølge - En selvfølge

Hesteklipning tilbydes i midtjylland - se mere på præsentation

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  31-08-2011 11:08

Det er ikke særlig genenmtænkt, selv at sige op i disse tider, hvor det er svært at få arbejde igen. Fordi, ja du får 3 ugers karantæne, men der foruden skal du være opmærksom på, at du lidt udelukker dig selv, fra at opsige en stilling igen, såfremt du ikke står med en ny på hånden, da du i forbindelse med en ny opsigelse ryger ud af systemet, og skal starte forfra.

Dvs. du vil samtidig med opsiglse nr. 1 gøre dig selv sårbar også, hvis du bliver opsagt fra en ny stilling, hvis fagforeningen vurderer, at det evt. kan være selvforskyldt....

Så tænkt dig grundigt om, hvis du siger op, uden at have nyt arbejde på hånden.

Mvh

Tina

www.linnerup-skovgaard.dk

DVH 571 Lionell på Linnerup Skovgaard

Staldhjælp søges på deltid. Primært ridning og klargøring samt let staldhjælp.

0
0
Svar på denne tråd

Nu kan der jo være..
Forfatter: 
Dato:  31-08-2011 11:39

gode grunde til at sige en stilling op..

Har selv sagt en stilling op uden at have nyt arbejde.. Når man er på en arbejdsplads, der ikke tager hensyn og lytter og en leder der ligefrem står og sladre om andre kollegaer i kantinen er dybt forkert..

Forstår ikke at der var folk der havde 25 års jubilæum det sted.. Magen til monotomt arbejde skal man lede længe efter..

Jeg mødte dog heldigvis forståelse og en lægeerklæring på stres, gjorde heldigvis at jeg slap for karentæne..

Krone og Bølge - En selvfølge

Hesteklipning tilbydes i midtjylland - se mere på præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider