Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

Skal man cykle på cyklestien????
Forfatter: 
Dato:  28-06-2011 16:11

Skal man cykle på cyklestien????

Jeg er blevet den helt nye nabo til en cykle/gangsti (heste forbudt) Skiltene er sat op i dag (dem har jeg ingen billeder af)

Men jeg har et af min nye cyklesti

Billede

Ja, den er god nok, cykle/gangstien er de ca 3 meter græs (med sten) på højre side af vejen.

Det er bare hvis jeg skal cykle på cyklestien, skal min lyserøde bedstemor cykle nok skiftes ud med en MTB!!!!!!!!!

Venlig Hilsen

Anni og Victoria!!

Og alle de andre ponyer

Belladonna sælges

0
0
Svar på denne tråd

Ja, det skal man
Forfatter: 
Dato:  03-07-2011 02:23

Det koster 500 kr. ikke at køre på cykelstien, hvis der er cykelsti til rådighed:

Dansk Cyklist Forbund - DCF

www.dcf.dk/composite-1312.htm

Rigsadvokatens vejledende bødetakster for trafikforseelser for cyklister.

FL § 14, stk. 1 - overtrædelse: Undladt at benytte cykelsti - Pris: 500 kr.

Færdselsloven: www.retsinformation.dk/Forms/ R0710.aspx?id=133981

§ 14, stk. 1:

Er der på vej anlagt særlige baner for forskellige færdselsarter, skal kørende benytte den bane, som er bestemt for færdsel med køretøj af den pågældende art.

Salvia

Don't let go
Never give up, it's such a wonderful life

The thing women have yet to learn is nobody gives you power.
You just take it.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-07-2011 21:53

Eeeh... cykle på græs? Det bliver da et kønt syn til efteråret med mudder og en racer cykel.
Spøg til side; det kan da ikke være rigtigt, jeg ville tage fat i kommunen og spørge om der bliver anlagt cykelsti, eller om de seriøst mener at man skal cykle i græsset, eller hvad de havde tænkt sig.

Langt ude har jeg bare at sige til det!

0
0
Svar på denne tråd

Den er
Forfatter: 
Dato:  03-07-2011 22:13

Den er god nok.

Da kommunen købte de ca. 3 meter jord, var det meningen at der skulle være en trampesti, til der blev råd til en rigtig cyklesti. Jeg mener er jorden blev købt før kommunesammelægningen. Jorden blev ikke kun købt til det, de har lagt nogle rør også, og det var derfor de købte det.

Trampestien blev aldrig færdig, og det er der selføglig nogle der har klaget over, hvilket er helt fair.

Kommunen har så endeligt planet stien og sået græs på.

Men samtidig har de sat sådan skilte op

www.e-skilte.dk/pabud/faelles-cykel- gangsti-skilt-med-skilte-plade- beslag-og-stang.html

Cykel/gangsti

Og sådan et skilt

www.e-skilte.dk/forbud/rideforbuds- skilt-folieskilt.html

Ridning forbudt.

Jeg ved ikke hvad de har tænkt sig, men jeg vil da prøve at gøre noget, det kan ikke passe man skal cykle på græsset. Jeg var bare ikke helt klar over om man måtte lade være. Men det har jeg fået svar på nu.

Venlig Hilsen

Anni og Victoria!!

Og alle de andre ponyer

Belladonna sælges

0
0
Svar på denne tråd

23456789098765432
Forfatter: 
Dato:  04-07-2011 13:02

jamen smiler jeg havde nok cyklet på vej. Kom der så en betjent og gav mig en bøde havde jeg nok sagt tak men spurgt om han ville prøve og tage en tur på jeres flotte sti. Når han så havde prøvet ville han nok forstå hvorfor... Så cykel du bare ude på vejen

Hilsen Annette

0
0
Svar på denne tråd

Jeg regner
Forfatter: 
Dato:  04-07-2011 13:53

Jeg regner ikke med at der er nogle der vil få en bøde for at køre på vejen, eller det håber jeg da ikke.

Men det er lidt....... jeg ved ikke lige hvad jeg skal sige. kommunen opforder jo næsten til ulovligheder, eller retter sagt, de har gjort det meget svært at overholde loven.

Venlig Hilsen

Anni og Victoria!!

Og alle de andre ponyer

Belladonna sælges

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider