Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

Hvem har jeg handlet med?
Forfatter: 
Dato:  24-06-2011 12:58

Det skal lige siges at jeg har ingen problemer med den handel jeg har gjort, bare et spørgsmål fordi jeg undre mig.

Jeg købte for 2 måneder siden en 4 års vallak i Tyskland.

Han stod i en salgstald hvor han blevet redet af en berider.
Samme berider viser hesten frem da jeg er der.

Jeg er og kigge flere gange, alle gange berideren der er der, ved dyrlægetjek også berideren.

Ved håndslag på handlen også berideren.

Jeg møder på intet tidspunkt ejerne af hesten, men det er deres navn der står som sælger på kontrakten.

Men hvem har jeg i realiteten handlet med?

Der er jo stor forskel på om jeg har handlet med en privat (hestens ejer) eller med en erhvervsdrivende (berideren).

Selv ser jeg som at berideren har stået for den egentlige handel. Han har selvfølgelig kun sagt ja og nej i følge aftale med ejerne, men som køber kan jeg vil kun stå inde for at jeg har handlet med ham?

Hvad mener I ?

Look up into heaven
You'll see them above
The horses we lost
The horses we loved

R.I.P. SILLE

0
0
Svar på denne tråd

Tumle tum
Forfatter: 
Dato:  24-06-2011 16:25

jeg vil sige ejer, uden at være hundre på det, Min veninde var igennem noget lignende bare fra den anden siden. hun havde hendes hest tilsalg, en berider som vi kendte ville gerne købe den og sælge den videre for hende. hun siger så HAN kan købe den for X antal kr. og så gør med den hvad han vil, han køber, og sælger den så videre.

Så bliver hun kontaktet af en 3. instant noget med nogle penge i den her hest( vi snakker dyr hest) og da hun stod som den sidste ejer JA .. kontaktede de hende, han havde aldrig lavet ejerskifte, så hun stod som sælger af den hest. Hun fik rodet sig ud af det. men hun kunne have hængt noget på den.

Vel lige som når en autoforhandler tager en bil i kommision, de giver ikke garanti på den, fordi de ikke er direkte sælger eller hvad det hedder

www.tærten.dk

forummet der ikke censurer

0
0
Svar på denne tråd

forbrugerkøb
Forfatter: 
Dato:  24-06-2011 17:32

Hej

Du har sådan set handlet med berideren. Hvis du som sælger benytter en berider som mellemled betegnes det som et forbrugerkøb, med alt hvad det indebærer. Medmindre du ikke er privat køber.

Mvh.

Bente

Stald Helios

Romanov / Schufro afkom sælges 1 og 2 år samt Avlshoppe efter Latimer / Bonsoir / Racot med super morside sælges eller lånes ud

0
0
Svar på denne tråd

ejeren af hesten
Forfatter: 
Dato:  24-06-2011 18:48

kan kan kun købe en hest af den person der er reg. ejer, og i dit tilfælde er det vidst ikke berideren. han tjener nok bare sin kommission på salget.

Hvem har skrevet under på købsaftalen? Berideren eller ejeren?

Men om det er privat el. erhvervsdrivende du har handlet med er vel underordnet når det er sket i Tyskland, dvs her gælder jo den tyske lovgivning for køb.

Karina

Wrap 1 slet 2011 sælges

minibig baller

OBS!! kun mindre parti tilbage

skriv besked for mere info

(Midtsjælland/Bjæverskov)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har engang
Forfatter: 
Dato:  24-06-2011 19:23

kigget på hest som stod i salgsstald. Af forskellige årsager talte jeg selv direkte med ejeren. Da handlen af forskellige årsager ikke blev til noget, sagde ejeren af salgsstalden at det var bedre at handle med ham fordi jeg så var omfattet af nogen andre regler når det er forbrugerkøb, og ikke privatkøb.

Så iflg dansk lov har du handlet med berideren og du skal derfor kræve ham til ansvar hvis der dukker noget op.

Har du et barn på Vasehus Rideklub? Jeg har to bluser se præs! Udstyr til barn, se præs! Bud modtages.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  24-06-2011 23:00

Du har købt hest af dens ejer, det er den som underskriver ejercertifikatet - her Eigentumsurkunde, der er sælger. Der for uden har du ikke købt hest efter gældende dansk lov, men derimod efter tysk lovgivning, hvilket er en aldeles anden sag.

Mvh

Tina

www.linnerup-skovgaard.dk

DVH 571 Lionell på Linnerup Skovgaard

Cremello varmblodshingst af super afstamning og røntgengruppe 1 til rådighed fra 2011.

0
0
Svar på denne tråd

kommisionsheste
Forfatter: 
Dato:  29-06-2011 11:38

Når jeg har kommisions heste handler køberen med sælgeren. Jeg fremviser blot hesten, og hvis sælger ønsker det modtager jeg pengene på dennes vegne.

Men der handles med sælger - jeg er blot træner og fremviser af hesten.

Mvh. Gitte

Gfoto.dk

Hestefotograf

StaldOlsen.dk

Bøgen's Tina

termin 21. april 2012

Findus B - Top of Class - Urprinz

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider