Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

opstaldningskontrakt - personlig oplysni
Forfatter: 
Dato:  27-05-2011 21:54

Må udlejer bede om ens cpr nr? Og hvad skal udlejer bruge det til?

0
0
Svar på denne tråd

overskrift...
Forfatter: 
Dato:  28-05-2011 14:53

Ja det må alle da bede om, men du vælger jo selv hvem du vil oplyse det til. Kan ikke rigtig se hvad udlejer skal bruge det til ? Jeg giver ikke mit til alle og enhver og ville nok heller ikke skrive det på en opstaldningskontrakt.

Mvh. Louise O.P.

Medlem af Team Rocky Road - det mest stenede hold inden for distance

0
0
Svar på denne tråd

Man føler
Forfatter: 
Dato:  28-05-2011 23:34

Man føler sig vel mere sikker som udlejer hvis man får et cpr nr.

Jeg fandt dette på nettet.

Registrering af personnummer (cpr-nummer)

Private virksomheder må som hovedregel registrere oplysninger om personnummer:

• Når det står i lovgivningen, eller
  • når den registrerede har givet samtykke til registreringen.

Det er desuden et krav, at registreringen af et personnummer tjener et relevant og sagligt formål.

Løbende mellemværende

Det vil som hovedregel være i orden, at en forretningsdrivende registrerer en kundes personnummer, hvis der er tale om et løbende mellemværende mellem kunden og den privat forretningsdrivende, og hvor praktiske/administrative hensyn gør, at personnummeret skal registreres.

Det kan f.eks. være, hvis et mobiltelefonselskab ønsker at registrere kundens personnummer. Der er i denne situation tale om et løbende mellemværende mellem kunden og mobiltelefonselskabet, hvor der løbende skal betales abonnement.

Kontantkøb

Det vil som hovedregel ikke være i orden, at en forretningsdrivende registrerer kundens personnummer, hvis der er tale om et køb, hvor kunden betaler kontant.

I denne situation vil der nemlig ikke være nogen efterfølgende kontakt mellem kunden og den forretningsdrivende.

Det læser jeg som om det er ok for udlejer at får cpr nr.

Venlig Hilsen

Anni og Victoria!!

Og alle de andre ponyer

0
0
Svar på denne tråd

Det drejer sig
Forfatter: 
Dato:  29-05-2011 09:49

om opstaldningskontrakt. Det skulle je have oplyst. Det er her jeg er i tvivl om jeg skal oplyse mit cpr. nr. De 2 andre steder opstaldningsteder, har jeg ikke skulle oplyse cpr nr.

0
0
Svar på denne tråd

Det ville
Forfatter: 
Dato:  29-05-2011 10:58

jeg ikke gøre; kan ikke se hvad de skal bruge det til

Mvh Janni

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-05-2011 14:24

Det skal de selvfølgelig bruge til at inddrive penge hvis kundenløber fra regningen. En adresse kan jo være fiktiv eller man kan flytte uden at efterlade ny.

Med CPR nr er man bedre sikret, jeg ved også at de nogengange kan finde på at tjekke en i RKI, hvilket måske er lidt overdrevet men vel egentlig ganske ok.

MetteH

Man skal ikke ægre sig men undre sig

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider