Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

stædig sælger
Forfatter: 
Dato:  31-03-2011 09:22

min kammarat har købt en dejlig vallak af en avler og alt er gået til ug - ren i røngten, fin udtalelse af dyrlægen og enighed om prisen. Der udfærdiges kontrakt og vi kører afsted med hesten og parpirerne. Da alt jo har set ordentligt ud, bliver ret overrasskede over at se i hesten parpirer, at den ikke er ejerskiftet ( som ellers lovet) og at ejercertifikatet ikke er vedlagt!

Min kammarat skiver og ringer naturligvis til avleren, som selvfølgelig siger, at det er en fejl og han skal nok sende parpirerne ect.... men nu på 3 måned har vi intet set! og avleren bor desværre så langt væk, at vi ikke lige har mulighed for at køre forbi til hverdag...

Hvad gør man med sådan en "glemsom"/stædig rad? sender en rykker? vi er ret kede af forløbet, da det er en avler vi ellers før har ahandlet med og gerne ville forsætte med at holde en god forbindelse til, da vi er meget blade for de afkom vi har handlet med ham. Der har ikke være problemer før, så jeg kan simpelthen ikke gennemskue, hvorfor han pruldselig er blevet så "glemsom"

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  31-03-2011 12:49

I bliver måske så nok nødt til at tage skeen i den anden hånd og glemme det ellers gode forhold til avler en stund.

Jeg ville skrive anbefalet til vedkommende og give ham en frist på 8 dage fra dato til at få forholdet i orden.

Skrive, at der bliver sat advokat på sagen efter udløb af de 8 dage, såfremt ejercertifikat imod forventning ikke er dukket op pr. anbefalet post.

Jeg ville afsende brevet i 2 eksemplarer, helt enslydende, hvoraf det i begge fremgår at brevet er sendt såvel anbefalet gom pr. ordinær post.

Men det er godt nok lidt dumt, at din kammerat ikke forud for at læsse hesten sikrede sig at alle papirer var nærværende! Og det kan han muligvis lastes for.

Mvh

Tina

www.linnerup-skovgaard.dk

DANSK AVLEDE KVALITETS CREMBÆREREHESTE OG AFKOM SÆLGES.

Cremello varmblodshingst af super afstamning og røntgengruppe 1 til rådighed fra 2011.

0
0
Svar på denne tråd

frankeret svar kuvert
Forfatter: 
Dato:  31-03-2011 19:23

Jeg ville prøve at sende et brev med et frankeret svarkuvert, skriv om avleren ikke lige hurtigst muligt ville sende ejercertifikatet i det vedlagte svar kuvert.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  31-03-2011 19:37

Det som Jeanette foreslår ville jeg så aldrig i livet gøre med et ejercertifikat, der er underskrevet af sælger, fordi det er ihændehaverbevis, hvis det kommer i forkerte hænder. Det bør sendes anbefalet.

Hvem som helst ville kunne påstå brevet bortkommet, såfremt ejercertifikat sendes som ordinær post.

Mvh

Tina

www.linnerup-skovgaard.dk

DANSK AVLEDE KVALITETS CREMBÆREREHESTE OG AFKOM SÆLGES.

Cremello varmblodshingst af super afstamning og røntgengruppe 1 til rådighed fra 2011.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  31-03-2011 23:36

Kender du ikke nogen der bor i nærheden eller skal ud i nærheden af ham der kan tage den med.

0
0
Svar på denne tråd

anbefalet
Forfatter: 
Dato:  01-04-2011 11:44

jeg tror vi sender en frankeret svarkuvert - og beder sælger sende den som anbefalet brev. Hvis det ikke virker, så kommer der advokat på sagen!

tak for rådet ang. det anbefalede, det er jo af stor betydning

0
0
Svar på denne tråd

samme situation
Forfatter: 
Dato:  01-04-2011 12:27

jeg står i samme situation, købte en hest i august, og kan ikke lænegere komme i kontakt med sælger.

håber det er ok, jeg liger følger med og ser om der kommer noget jeg kan bruge?

lykkelig ejer af DV hoppen Vestergårdens Madame,

og

blandings ponyen Dinna!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-04-2011 14:57

Jeg kan tilslutte mig flokken Købte i Dec en hest havde spurgt om ejer havde alle papiren og det svarede han ja til. kørte fra sjælland til Aalborg med trailer for at finde ud af ejer ikke havde et ejercefitikat. Da jeg stoler på sælger om han selv fremskaffede papir tog jeg hesten med hjem. Skrev dog i købsaftale at sælger skulle sørge for at fremskaffe ejercefitikat. Nu viser det sig han ikke kan fremskaffe den og han ikke fik den af den prof rytter de købte den af, som heller ikke har det. Hesten er tysk og man kan ikke sådan lige fremskaffe nye papir hesten skal besigtiges og tidligere ejer skal til notar osv..Ejer er sød osv men er lidt træt af ikke at få papiren i orden. Overvejer pt at gi ham 3 uger fra dd til at fremskaffe papir ellers må han tage hesten tilbage.

MVH Karin

Slåning og Wapballepresning mini big tilbydes i område omkring 4190 munkebjergby
Pony sælges
kat. 1 148cm 11år Opklasset til hest pt, går LB(110cm) på C-plan

0
0
Svar på denne tråd

Han har det nok kke...
Forfatter: 
Dato:  10-04-2011 12:36

Har I spurgt ham direkte om det er bortkommet? Det sker faktisk jævnligt, især når der er tale om folk med mange heste eller heste der har været handlet flere gange. Selvfølgelig er det da ærgeligt, specielt hvis han specifikt har lovet det, men hvorfor skulle han have interesse i at tilbageholde det, hvis han havde det?

Det med at ejercertifikat pr. automatik er et ihændehaverbevis vil jeg tage helt roligt, da man jo som regel har købsaftale og udskrifter fra bank der viser at hest er købt og betalt. En tilfældig person der kommer i besiddelse af et stykke papir, vil da aldrig retsmæssigt kunne kræve hesten! De måtte kuratorerne i Landlysts konkursbo jo også sande, da de troede, at de ejede alle de heste Landlyst havde avlet og solgt uden ejercertifikat eller som de nye ejere havde glemt at omregistrere. Har selv en del heste og har kun ejercertifikater på dem vi selv har avlet. Resten er købt i udlandet eller hos handlere der har importeret dem og dér skal man altså ikke forvente at få et ejercertifikat, da det ofte for længst er blevet væk. Så længe hesten har pas kan den dog både registreres som konkurrencehest, eksporteres og slagtes uden problemer. Jeg ville ihverfald ikke sige nej til en god hest, blot fordi der manglede et stykke papir.

MVH

Helle

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider