Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

Mistet bon...
Forfatter: 
Dato:  10-03-2011 09:56

Hej med Jer!

Jeg har lige et spørgsmål:

Jeg var i november i en rideudstyrsforretning, da jeg skulle have nye ridestøvler. De havde ingen hjemme jeg kunne passe, så der blev bestilt et par hjem.

Jeg betalte 500 kr. i depositum.

D. 24. februar ringer de og fortæller at deres samarbejde med pågældende leverandør er ophørt, så jeg kan desværre ikke få mine støvler.

Nu er sagen så dén, at jeg ved en fejl er kommet til at smide min bon på depositummet ud! Virkelig flot af mig!

I butikken siger de, at jeg ikke kan få pengene udbetalt, medmindre jeg har bon'en, hvilket jeg selvfølgelig har forståelse for, da det er jo er min egen fejl, at jeg har mistet bon'en.

Nu spørger jeg så bare herinde, for at være helt sikker, så jeg kan få den lukket, og indse at jeg ikke ser de penge igen: KAN det ikke lade sig gøre at få de penge udbetalt uden bon? De har min underskrift på det i butikken. Jeg er ikke typen, der gider møde op og bøvle, men flere siger, at det burde jeg. Så hvad siger I?

0
0
Svar på denne tråd

Hm uden bon nok ingen penge
Forfatter: 
Dato:  10-03-2011 10:21

Men det slår mig, at hvis det er butikkens praksis at tage 500,- i depositum for en bestilling af en vare, ja så ved de jo også godt, at du taler sandt (trods manglende bon) og så ville jeg nok tage en lille snak med dem om "ret og rimeligt"

Naturligvis burde du have bedre styr på din dokumentation for depositum og rigtig surt du har mistet bonen.

Håber i finder en løsning

;o) Lillian

0
0
Svar på denne tråd

dankort???
Forfatter: 
Dato:  10-03-2011 11:15

har du evt betalt de 500 dkk med dankort?

Så kan dit kontoudtog vise du har betalt.

Men ellers ja så burde butikken stole på du har betalt og hvis du så skriver under på du får de 500 dkk kan du ikke efterfølgende komme med bonén hvis du finder den for at hæve beløbet igen

Jeg formoder de skal bruge bonén til deres kasseregnskab dvs for at vise hvorfor der er lavet en udbetaling???

Karina

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  10-03-2011 12:27

Jeg har desværre betalt kontant.

Ja, argumentet for ikke at udbetale de 500,- uden min bon, var nemlig at de ikke bare sådan uden videre kunne trække dem ud af kassen.

Så er der vel nærmest ingen grund til at kontakte dem igen? Jeg ved jo, at det er min egen fejl. Men for h....., det er ærgelige penge at miste!

0
0
Svar på denne tråd

De fleste
Forfatter: 
Dato:  10-03-2011 12:54

butikker kan trække bonner ud der er nogle måneder gamle. Deres IT system har en slags back up der gemmer disse ting i en vis periode.

Men du skal nok gøre op med dig selv hvor meget du vil gøre ud af det.

Look up into heaven
You'll see them above
The horses we lost
The horses we loved

R.I.P. SILLE

0
0
Svar på denne tråd

9876545678
Forfatter: 
Dato:  10-03-2011 22:19

Det er vel et spørgsmål om service må jeg sige... Jeg havde nok taget derned og været sød og venlig og fortalt at jeg sagtens kunne se det fra deres side.. Men i det de jo ved det er dig om de kan ikke kan gøre en undtagelse eller i så fald dele bøden ligeover smielr...

Får du dine 500kr havde jeg nok købt en æske chokolade eller en lille blomst som tak..

Hilsen Annette

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er slet ikke enig i
Forfatter: 
Dato:  11-03-2011 07:18

Jeg er slet ikke enig i, at det er dit problem det her. Jeg er enig i, at det er din fejl, at du har mistet bonnen - men når de ringer til dig og fortæller, at du ikke kan få støvlerne alligevel, så har de jo også erkendt, at du har betalt de 500 kr!!! Især når de har din underskrift på det!!

Så jeg ville da gå i butikken, og bede om at få de 500 kr. i depositum retur, som minumum som et tilgodebevis. Bon eller ej, så har de jo selv dokumentationen for, at du har betalt. Jeg ville ALDRIG!!! finde mig i den behandling, for det er dine penge, og dem skal du uden tvivl have tilbage igen. Det er butikken der har brudt jeres aftale - ikke dig, så hvorfor skal du forære dem 500 kr. som tak for, at du ikke får dine støvler???

Ellers er det meget nemt at være butik og tjene penge - principelt kan man lave det nummer masser af gange, hvis man ellers er fræk nok til at ville gøre det. Jeg forstår slet ikke, hvis ekspedienten vil være bekendt ikke at give dig pengene retur.

Hvis du er typen som hellere takker og bukker fremfor at kræve din ret, så tag en god ven med som helt sikkert vil bakke dig op eller evt. tage ordet, hvis det bliver nødvendigt. Aldrig om du skal finde dig i ikke at få de penge tilbage!!!

... sagde Randi

"Kun småskårne mennesker har orden i tingene, genier kontrollerer kaos"

0
0
Svar på denne tråd

pengene retur
Forfatter: 
Dato:  11-03-2011 11:16

Hejsa. Jeg ville bestemt heller ikke finde mig i at de ikke vil gi dig pengene igen.

Jeg har selv en rideudstyrsbutik, og ja jeg har også stået i den situation, og har selvfølgelig givet kunden pengene retur.

Jeg synes du skal ta derhen og forlange at få dine penge retur, da det er dem der ikke kan skaffe den vare, som du har bestilt.

0
0
Svar på denne tråd

Regler og revision
Forfatter: 
Dato:  11-03-2011 22:47

Det er desværre sådan ifølge loven , at der ikke må trækkes penge ud af kasseregnskab uden dokumentation for overførsel eller tilbageførsel´... Især hvis Told & Skat kommer forbi så er der ballade - for det vil faktisk se ud som om der mangler 500 kr i kassen...

Det er desværre sådan at bon skal være der ellers er buikken i sin gode ret til at afslå påstanden...

Hvis butikken er meget flinke , kan du være heldig at de måske vil tilbyde et tilgodebevis - men ellers er pengene desværre tabt..

Mvh en butiksansat...

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-03-2011 21:46

Men hvis hun har betalt 5oo i dep, så er de vel slået ind, ? så kan de vel også trækkes du igen.

Så vidt jeg ved, kan ALLE butikker gå min 2 år tilbage i deres system og se kvittering/bon - Da man som regel har 2 års reklamation.

Mvh Christina.

0
0
Svar på denne tråd

87656789
Forfatter: 
Dato:  13-03-2011 22:16

tja det er vel i bund og grund et spørgsmål om kundeservice.. Vis de vil kan se kigge regnskabet igennem.. Du ved jo ca hvornår de blev betalt.. Håber på en update fra dig..

Hilsen Annette

0
0
Svar på denne tråd

Naturligvis må der
Forfatter: 
Dato:  14-03-2011 15:21

*tages penge ud af kassen*..

Hvis butikken har styr på deres regnskab, så kan de sagtens finde frem til hvem der har forudbetalt hvor meget på hvilken dato - hvordan skulle de ellers være i stand til at afregne korrekt moms mv?!

Afsted til dem igen - ret og rimeligt eller ej, så er det ikke kun dit problem..

For butikken vil det ellers være en ekstraordinær indtægt, som de ikke kan matche til solgt varelager - som man også må gå ud fra de har styr på....

I mine ører lyder det mere som om ejer (??) ser det som en lille skattefri lommepenge på din regning.....

Helle & Mulerne;)

Urtewrap sælges, vand% ca. 25-35%

Ca. 300 kg.

Har få småballer tilbage

Bestillinger i specielle størrelser modtages til 2011

Skriv eller ring 3120 0323 (4200/4270)

0
0
Svar på denne tråd

Det er vel ikke så ualmindeligt....
Forfatter: 
Dato:  15-03-2011 09:50

... at der SKAL en bon med for at få pengene tilbage - men du burde da kunne få et tilgodebevis eller andre varer for pengene.

Det tror jeg nu nok, at jeg ville foreslå forretningen.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

Tro og love
Forfatter: 
Dato:  20-03-2011 18:26

Hvorfor kan de ikke lade dig underskrive en "tro og love-erklæring"? Lidt ligesom i "gamle dage" når en check gik tabt i posten - så kunne man mod at underskrive en tro-og-love-erklæring få en ny check.

MVH Pia Fruen på Bøgehøj

Chokodullen Marabou Minimulen Sorte Arnold

Djurslænding? - køb dyrenes foder hos HG Foder!

0
0
Svar på denne tråd

1234567890
Forfatter: 
Dato:  21-03-2011 07:56

Hej med jer!

Tusind tak skal I have for jeres svar! :-)

Jeg er jo en konfliktsky kylling når jeg har lavet fejl (såsom at smide bon'en væk, hehe...), så gemalen har kontaktet dem igen. Først ville de ikke rigtigt samarbejde, men det endte med at han fik dem til at gå deres ting igennem og finde en kopi af de indbetalte 500,-, så jeg skal bare komme med noget id, så skulle jeg kunne få dem udbetalt. :-)

Tusind tak for jeres hjælp! :-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider