JA jeg vidste ikke lige hvordan jeg skulle formulere det korrekt.. jeg har kik på en overskøn pony men tidligere ejer har fået udformet en kontrakt hvor der står følgene ordlyd:
Særlige vilkår: Der er udfærdigt en sundhedserklæring på ponyen og desuden skal sælger uden ophør informeres hvis ponyen sættes til salg. sælger har tilbagekøbsret ved købers ønske om videresalg for samme beløb som køber beviseligt kan opnå ved tredjepart.
Se den første del er jeg helt med på.. Sælger skal før hun kan sælge til mig tilbyde tidligere ejer hesten for den pris som hun kan sælge til mig for og hvis tidligere ejer ønsker at købe til denne pris har hun første ret..
Men jeg undre mig over ordlydern "uden ophør" vil det sige at jeg som ikke har skrevet under på noget skal kontakte den tidligere ejer inden jeg fesk. sælger igen?? og kan man det??
Kan man kræve at hvis man selv har sagt nej tak til hesten så skal en ny ejer vende tilbage til den forige ejer hvis de ønsker at sælge igen??
holder den i retten?? Jeg kan da ikke som køber blive pålagt noget son en ejer før mig har sagt ja til kan jeg???