Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

salgskontrakt hjælp. 3 part??
Forfatter: 
Dato:  09-02-2011 21:55

JA jeg vidste ikke lige hvordan jeg skulle formulere det korrekt.. jeg har kik på en overskøn pony men tidligere ejer har fået udformet en kontrakt hvor der står følgene ordlyd:

Særlige vilkår: Der er udfærdigt en sundhedserklæring på ponyen og desuden skal sælger uden ophør informeres hvis ponyen sættes til salg. sælger har tilbagekøbsret ved købers ønske om videresalg for samme beløb som køber beviseligt kan opnå ved tredjepart.

Se den første del er jeg helt med på.. Sælger skal før hun kan sælge til mig tilbyde tidligere ejer hesten for den pris som hun kan sælge til mig for og hvis tidligere ejer ønsker at købe til denne pris har hun første ret..

Men jeg undre mig over ordlydern "uden ophør" vil det sige at jeg som ikke har skrevet under på noget skal kontakte den tidligere ejer inden jeg fesk. sælger igen?? og kan man det??
Kan man kræve at hvis man selv har sagt nej tak til hesten så skal en ny ejer vende tilbage til den forige ejer hvis de ønsker at sælge igen??

holder den i retten?? Jeg kan da ikke som køber blive pålagt noget son en ejer før mig har sagt ja til kan jeg???

Pura Raza Española

http://www.staldrohan.com

LÆS MED PÅ BLOKKEN

0
0
Svar på denne tråd

nok en liille
Forfatter: 
Dato:  10-02-2011 00:55

Nok en lille fejl:

Der skulle nok have stået:

ophold

Herefter bliver sætningen næsten en meget brugt juridisk standardformulering.

Jeg tror, der er skrevet af efter en anden kontrakt - og så er det kikset lidt i korrekturen hist og her!

0
0
Svar på denne tråd

Men er det gyldigt??
Forfatter: 
Dato:  10-02-2011 12:19

kan jeg som 3 part blive pålagt st skulle kontakte en tidligere ejer som er blevet tilbudt hesten en gang og har sagt nej??

Pura Raza Española

LÆS MED PÅ BLOGGEN

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-02-2011 17:08

Når oprindelig ejer har sagt nej een gang til aftalepartner og hesten herefter er blevet handlet - behøver tredjemand ikke rette henvendelse til oprindelig ejer ved senere handler. Der er jeg ganske sikker på.

0
0
Svar på denne tråd

Men er det gyldigt??
Forfatter: 
Dato:  10-02-2011 21:17

Aftalen mellem oprindelig ejer og køber, er selvfølgelig gyldig, men denne aftale overføres ikke til tjedjepart, hvilket heller ikke fremgår af den oprindelig aftale.

Du har ikke noget problem, hvis det er dig, som er køber i salg nr. 2.

0
0
Svar på denne tråd

tak torben.-.
Forfatter: 
Dato:  11-02-2011 08:19

jeg var i tvivl om der, når der står, uden ophør, om jeg så som 3 mand kunne komme op og hænge på den også.. men det kan jeg ikke ??

Er ikke interesseret i at købe en hest hvor jeg så er bundet af en gammel kontrakt!!

Pura Raza Española

LÆS MED PÅ BLOGGEN

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  12-02-2011 16:05

"uden ophør" har her en helt anden betydning, end den du lige umiddelbart opfatter.

"uden ophør" i denne sammenhæng skal opfattes som, at din sælger uden tøven, omgående skal informere sin sælger om det kommende salg jf. deres kontrakt.

Mvh

Tina

www.stutteri-moelleaaen.dk - www.linnerup-skovgaard.dk

DANSK AVLEDE KVALITETS CREMBÆREREHESTE OG AFKOM SÆLGES.

Cremello varmblodshingste af super afstamning til rådighed fra 2011.

0
0
Svar på denne tråd

Mange tak
Forfatter: 
Dato:  14-02-2011 11:16

tina.. Har lige fået mail fra sælger at den ikke går videre.. så det er super.. Så skal jeg bare lige ha styr på resterne..

tak for det..

Pura Raza Española

LÆS MED PÅ BLOGGEN

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider