Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

levere hest tilbage
Forfatter: 
Dato:  31-08-2010 17:05

Hej..

Jeg købte d 1 april 2009 en hoppe som skulle bruges til dressur, hoppen virkede sund og rask var 13 år på købs tidspunktet og B-hest i dressur, da jeg havde haft hende i 1 mdr ca begyndte hun at hoste, gl. ejer blev ved med at sige at det kendte hun intet til, dyrlægen mente det var allergi og at hun skulle skifte stald hesten blev sat på sommergræs og holdt nogenlunde op med at hoste(begrændset ridning), så kom vinteren og hesten fungerede optimalt startede stævner uden problemer,troede egentligt at det var ovre..men det startede igen i maj/juni i år og hun hoster stadigvæk.. Er det en handels fejl og kan det lade sig gøre at lade handlen gå tilbage?

Med venlig hilsen

Lotte med de to fantastiske

hestemuler i sort & hvid....

0
0
Svar på denne tråd

Handler
Forfatter: 
Dato:  31-08-2010 20:09

Jeg formoder du fik hesten dyrlæge tjekket da du købte den, og af din egen dyrlæge ??

Eftersom du har redet den hele vinteren, så mener jeg ikke det en handelsfejl, og efter et halvt år, mener jeg også at bevis byrden ligger hos dig.

I bund og grund, kan noget dårlig hø der hvor du har den stående, den første måned, være skyld i det hele.

Så i min verden, nej, så er det ikke en handelsfejl.

Annette

Sælges: Cajus/Campesino/Romano/Marlon xx, St 1463 finale hoppeføl. Clintord I/Linaro/Caletto/Calypso II, St 3030.

Salg af HorseLux, Marstall, Myoplast/myo+, TRM

Opstaldning

www.stutteri-taldorf.dk

0
0
Svar på denne tråd

ikke en handelsfejl
Forfatter: 
Dato:  31-08-2010 20:57

du kan ikke gøre noget, medmindre du kan bevise at hesten gjorde det da du købte den. og det bliver nok sævrt.

som Annette siger: det kan sagtens være dårligt hø. alt for meget støv i strøelse osv.

Super dejlig frieser vallak sælges ca 165 i stg, 5 år, 45.000

? Sietse ?

Hvil i fred min soulmate, troet aldrig at jeg skulle midste dig:(

? M I S T R A L ?

?You are the sunshine of my life?

0
0
Svar på denne tråd

hmmmm......
Forfatter: 
Dato:  01-09-2010 15:54

Jeg har det som ovenstående 2 indlæg - hvis forrig ejer ikke kender til problemet , og du har redet hele vinteren kan det være meget svært for dig at bevise det modsatte ( og du har haft hesten i et godt stykke tid jo ).

www.rawasport.dk

flere spændende ponyer sælges

3 års Hilkens Black Delight hoppe

1 års hingsteplag f: Brooklands Moonwalker

0
0
Svar på denne tråd

hoste...
Forfatter: 
Dato:  01-09-2010 19:55

Hej..

Tak for svar, hun har dog indrømmet at den kan ha lidt problemer med hø, men pyt jeg beholder dyret og får et par føl på den..;-)

Med venlig hilsen

Lotte med de to fantastiske

hestemuler i sort & hvid....

0
0
Svar på denne tråd

Det kan sagtens være en handelsfejl
Forfatter: 
Dato:  02-09-2010 00:43

Det kan nu godt være en handelsfejl, men det kræver hurtig reaktion, hvis du vil gøre noget. Du skal have en dyrlæge til klart at udtale, at det er en oprindelig mangen (dvs. at hesten havde tendensen før du købte den, og at det ikke var noget du burde have opdaget ved sædvanlig undersøgelse af hesten). Når det nu er en hoppe kan det have en vis betydning, om der stod i kontrakten, at hesten skulle bruges til dressur på konkurrence-niveau (hvis der intet står kan der måske argumenteres for, at fejlen ikke har betydning ift. avl og almindelig ridning).

Det er bare lidt tanker, jeg aner jo ikke, hvor slemt det er, og om hvordan dyrlægen vurderer det. Generelt er dyrlægeudtalelser centrale, hvis du vil gøre noget - det er også dem der er syn og skønsmænd i retssager. Jeg ville personligt forsøge at reklamere, hvis du har købt en dyr dressur-hest, der i perioder ikke kan bruges pga. hoste. Om du får noget ud af det, afhænger dog meget af alle mulige omstændigheder. Sørg for at kommunikere med den tidligere ejer skriftligt - hvis du fx har på skrift, at hun kendte til problemet hjælper det dig. Omvendt kan det være, at du har været passiv for længe til at hæve handlen. Du kan også overveje, at kræve afslag i købssummen.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider