Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

Vedtægter i grundejerforening
Forfatter: 
Dato:  30-08-2010 23:19

Hej HN'er

Håber at der er nogen som kan svare på dette spørgsmål:

Kan en grundejerforening (sommerhuse) have en lovlig vedtægt om at græsset SKAL slåes?

Sagen er, at vi ejer 2 stk sommerhusegrunde som står ubebyggede og dermed gror græsset grønt og flot.

Men vi kan ikke slå det med en alm. maskine da grunden jo er tidligere mark - dvs. at grundene er meget ujævne.

Grundejerforeningen har så en havemand med en "traktor" som kan slå græsset - bl.a. på fællesarealerne. Men det koster jo penge..

Nu modtager vi så div. skrivelser fra grundejerforeningen med sagsanlæg og trusler om advokat mm. hvis IKKE vi betaler disse regninger. Græsslågning: fra d.15/5 - 15/9= 1.800,00

Vi syntes IKKE græsset skal slåes på grundene!!

Men vi tænker:

Er dette en lovlig vedtægt? At man SKAL slå græsset?

Det har vi ALDRIG hørt om før .... Hvad siger I?

Trine

...som stadig tror på mirkaler og at drømme bliver til virklighed ...

0
0
Svar på denne tråd

jjjjjjjjjjjj
Forfatter: 
Dato:  31-08-2010 13:42

I min mors grundejerforening også sommerhus, skal græsset slåes 2 gange om året, den skal være inden nogle bestemte datoer, som jeg ikke kan huske.

og et andet sted måtte græsset ikke være over 20 cm (tror jeg det var)

Såvidt jeg ved er alle vedtægter lovlige hvis de er stem ind på den rigtige måde, men det er der nok en der ved en hel del mere om end mig.

Venlig Hilsen

Anni og Sava!!

Aastrupgaards Thor, Dunkans Belladonna, Norrings Coco Chanel og Dunkans Figaro Sælges.

Stald Dunkans

0
0
Svar på denne tråd

Hvis forslaget i
Forfatter: 
Dato:  31-08-2010 14:23

sin tid er vedtaget med dette flertal, jf. vedtægterne, på en generalforsamling, så er det gældende. Og det er faktisk meget almindeligt i en grundejerforening, at man er forpligtet til at slå græsset 1-2 gange i vækstsæsonen - for at undgå, at alt for meget ukrudt spreder sig.

Der er vel heller ingen, der siger, at det skal være grundejerforeningens havemand, der skal slå det. I kan jo selv gøre det.

Grundejerforeningen er givet i sin gode ret til at gøre, som de gør. Alternativt kan I jo tjekke op på gamle generalforsamlingsreferater - eller stille et modforslag på næste generalforsamling.

Livet er som en pølsemaskine; hvad der kommer ud af det, afhænger af hvad man kommer i ... :-P
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider