Hej med jer
Jeg kom til at læse det ovenstående, og står i en lignende situation, som jeg håber at der er nogen der er klogere på end dem jeg indtil videre har snakket med...
Vi står lige nu og har svært ved at finde en gård med nok jord til uden at vi skal for langt væk fra arbejde osv.
Men vi har fundet en der er til salg med nok jord, men men men - det er/har været en udlejningsejendom. Og der bor jo selvfølgelig nogen der nu.
Huset hører under et konkursbo og der er ingen lejekontrakt på gården og lejerne.
Jeg er godt klar over at det nok stadig vil tage 12 mdr. at få dem ud af huset hvis vi køber det, men uden lejekontrakt hvad har vi så ret til? Har vi ret til at gå igang med at ordne jorden (hegn, dyrkning af div.) og må vi ordne staldbygninger så vi kan gøre klar til at rykke alle hestene derud når de er smuttet? Så vidt jeg har læst mig til må vi varsle forbedringer på huset og lave det mens de stadig bor der, men hvor går grænsen? Så vidt jeg ved har de mindst en pony stående der og et par store hunde - så hvor kan vi eller hvad kan vi tillade os?
Er der nogen der er klogere?
Anita