Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

lejekontrakt lejlighed
Forfatter: 
Dato:  18-06-2010 10:53

Jeg er ved at se om jeg kan leje min lejlighed ud et par år. og Skal jo bruge en lejekontrakt. Så en lejekontrakt inde på borger.dk men der er ikke nogle steder hvor man skal angive et beløb for el. Der skal stå et á conto beløb for vand og varme og et beløb for antenne. Men hvad med el? Nogen der ved noget om dette?

Hilsen

Lonni

The past is a ghost, the future is a dream and all we ever have is now

0
0
Svar på denne tråd

El.....
Forfatter: 
Dato:  18-06-2010 12:46

Betaler lejeren ikke el direkte til forsyningsvirksomheden??? Det er da det mest normale....

Husk at du skal bruge lejekontrakten på formular A8 og er det en ejerlejlighed skal det fremgå af kontrakten, da du så vil stå bedre, hvis du skal opsige lejeren.

Lejelejlighed eller andelsbolig søges i København

gerne på Amager, Vesterbro, Valby eller Frederiksberg

0
0
Svar på denne tråd

Lejelejlighed
Forfatter: 
Dato:  25-06-2010 13:49

Jeg har haft lejet min lejlighed ud i 4 år, så kender en del til reglerne. Det er korrekt, som Lisbeth skriver, at lejer selv sørger for el. Når du fraflytter skal du huske at opsige elforsyningen og give dem aflæsningen af måleren. Samtidig giver du dem navnet på lejeren som derefter vil være ansvarlig.

Har du tænkt dig at leje ud for en tidsbestemt periode? Kender du til huslejenævnets afgørelser?

Generelt må jeg sige at lejemarkedet i DK er utroligt godt - hvis man er lejer. Jeg kan f.eks. KUN opsige min lejer hvis jeg SELV skal bebo lejligheden. Og jeg skal give 12 måneders opsigelse. Og dette vil kun være gyldigt da jeg udtrykkeligt har gjort opmærksom på i paragraf 11 (mener jeg det er ) på lejekontrakten at jeg forventer at vende tilbage fra udlandet i løbet af en årrække og at lejer derfor ifølge paragraf 83a i lejeloven må forvente indenfor denne periode at blive opsagt med 12 måneders varsel. Som udlejer kan man komme til at stå rigtig rigtig skidt, hvis man ikke tænker sig om...

Mvh.

Susanne

Nu på udkig efter dressur/skovturspart i Nordsjælland

0
0
Svar på denne tråd

Ang. lejere
Forfatter: 
Dato:  09-07-2010 09:25

Hej med jer

Jeg kom til at læse det ovenstående, og står i en lignende situation, som jeg håber at der er nogen der er klogere på end dem jeg indtil videre har snakket med...

Vi står lige nu og har svært ved at finde en gård med nok jord til uden at vi skal for langt væk fra arbejde osv.

Men vi har fundet en der er til salg med nok jord, men men men - det er/har været en udlejningsejendom. Og der bor jo selvfølgelig nogen der nu.

Huset hører under et konkursbo og der er ingen lejekontrakt på gården og lejerne.

Jeg er godt klar over at det nok stadig vil tage 12 mdr. at få dem ud af huset hvis vi køber det, men uden lejekontrakt hvad har vi så ret til? Har vi ret til at gå igang med at ordne jorden (hegn, dyrkning af div.) og må vi ordne staldbygninger så vi kan gøre klar til at rykke alle hestene derud når de er smuttet? Så vidt jeg har læst mig til må vi varsle forbedringer på huset og lave det mens de stadig bor der, men hvor går grænsen? Så vidt jeg ved har de mindst en pony stående der og et par store hunde - så hvor kan vi eller hvad kan vi tillade os?

Er der nogen der er klogere?

Anita

0
0
Svar på denne tråd

Lejeloven
Forfatter: 
Dato:  12-07-2010 08:04

Når der ingen lejekontrakt er, så er det lejeloven, der er gældende. Jeg bliver dog en smule usikker mht. staldbygningerne, da de både kan være under lejeloven og erhvervslejeloven - er det erhvervslejeloven, så er I ret godt stillet.

Men uanset hvad, så ville jeg få en god boligadvokat på sagen, da det kan være ret problematisk at købe fra et konkursbo.

Og hvis I overtager en lejer, så skal prisen på ejendommen også være lavere end, hvis den var tom og I selv kunne flytte ind med det samme.

En anden mulighed var at tilbyde lejeren en pose penge for at underskrive en opsigelse. Det er ikke helt efter bogen, men mange gør det alligevel....

Lejelejlighed eller andelsbolig søges i København

gerne på Amager, Vesterbro, Valby eller Frederiksberg

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider