Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

Moms Nummer
Forfatter: 
Dato:  11-06-2010 00:14

hejsa alle sammen

Lige et bette spørgsmål fra mig.

Vi overvejer at få moms nummer når vi får vores ehjendom men så er vors tvivl om det skal være en stats autoriseret reviso som skal tjekke vores regnskab eller man godt kan nøjes med en revisor assistent?

et andet spørsgmål går på om udstyr til rytter også kan trækkes fra hvis man vælger blive registeret eller om det kun er udstyr til hestene?

Håber jeg kan få nogle svar på mine 2 små spørgsmål.

venlig hilsen Sigge83

Fjordheste er en dejlig hest!!!

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  11-06-2010 05:57

Du behøver ingen revisor overhovedet hvis du selv kan finde ud af det. Du kan evt. også bruge en registreret revisor eller bogføringsbureau.

Dit andet spørgsmål får mig til at stille et modspørgsmål:

Hvorfor vil I momsregistreres ? Hvad forventer I at få ud af det.

Momsregistrering i sig selv giver ingen 'ret' til hverken momsfradrag eller skattefradrag.

Hvis du er avler skal du have mindst 5 hopper eller en avlshingst for at blive betragtet som andet end hobby. Hvis du er boksudlejer kan du ikke trække udgifter fra til dine egne heste (du bliver opstalder hos dig selv) og da slet ikke dit eget udstyr. Desuden vil der være et krav om overskud indenfor en rimelig periode, hvis du skal bevare dine fradrag. Til gengæld kan der være fordele mht. vedligehold mv. på ejendommen men husk at der kan komme tilbagebetalingskrav hvis I sælger ejendommen igen.

Prøv evt. at kontakte en sagkyndig før I tager skridtet.

Maybrit

BOSSE RULES!
0
0
Svar på denne tråd

det er ikke helt
Forfatter: 
Dato:  11-06-2010 16:16

korret - man kan trække udgifter fra til virksomheden såfremt udgifterne er nødvendige for virksomhedens drift.

Er det en heste virksomhed i skal registreres til ?

Vi har selv haft et lille ridecenter med tilridninger, undervisning fodersalg m.m og dertil skal der jo udstyr til hest / rytter samt og ridetøj som del af virksomhedens drift.

Har man selv heste i virksomheder betaler man en del i privatforbrug for at bruge dem - eller kan de være meget svært at dele hobby og virksomhed op.

Men som bossemor skriver, er der ofte krav om overskud fra fx SKAT og de stiller spørgsmålstegn ved gentagene underskud og momsrefusion. Der skal være en reel virksomhed med min 50.000 i omsætning årligt.

www.rawasport.dk

flere spændende ponyer sælges

3 års Hilkens Black Delight hoppe

1 års hingsteplag f: Brooklands Moonwalker

0
0
Svar på denne tråd

tak for svarene
Forfatter: 
Dato:  01-09-2010 19:47

Hejsa i 2

beder esent end aldrig få sagt for svarene. det var bare for høre om det var noget som kunne betale sig og hvordan og hvor ledes. hvis det kommer til blive aktuelt bliver det først om nogle år da vi først skal have fundet en hoppe vi kan avle på også tager vi den derfra når tiden kommer.

Snart med Fjord hesten Fjolle og ponyerne Prins og Sascha

0
0
Svar på denne tråd

Momsregistreret
Forfatter: 
Dato:  01-09-2010 20:37

Hvis du er avler skal du have mindst 5 hopper eller en avlshingst for at blive betragtet som andet end hobby

Den holder altså ikke altid. Jeg er registreret som avler, og jeg har kun tre hopper, og jeg er tjekket af Skat :-) Det tog dem ikke lang tid at komme på besøg, for at se om jeg kunne finde ud af lave moms. Det var ikke nok jeg fortalte dem, at jeg har arbejdet med regnskab og økonomi i over ti år.

Den "regl" der gælder først og fremmest, er om du har en omsætning over 50.000 kr. Har du det, så skal du momsregistreres.

Men jeg vil sige det sådan, der er ulemper og fordele, og det er ikke noget jeg ville vælge at blive "frivilligt". Så så længe i omsætter for under 50.000 kr, så ville jeg lade vær, og så evt. bare registrere evt. indtægt på opstaldning (efter udgifterne selvfølgelig er trukket fra) som B-indtægt. Alt indtægt skal jo i dagens Danmark registreres.

Annette

Sælges: Cajus/Campesino/Romano/Marlon xx, St 1463 finale hoppeføl. Clintord I/Linaro/Caletto/Calypso II, St 3030.

Salg af HorseLux, Marstall, Myoplast/myo+, TRM

Opstaldning

www.stutteri-taldorf.dk

0
0
Svar på denne tråd

momsreg
Forfatter: 
Dato:  03-09-2010 22:50

Et par bemærninger til foranstående:

50.000 kr. grænse anses at være før "teknisk" beregnet moms - reelt kan man således have en årlig omsætning på 62.499,99 før man skal momsregistreres.

Udlejning af hesteboks - anses som værende udlejning af fast ejendom - og er således momsfritaget uanset lejeindtægtens størrelse - man kan dog lade sig frivilligt registrere.

Der kan ikke komme krav om efterbetaling af fratrukket moms af vedligeholdelsesudgifter i forbindelse med salg af ejendom - kun af forbedringsudgifter.

Få din hjemmeside optaget i hestelinkkatalog
0
0
Svar på denne tråd

Momsregistrering
Forfatter: 
Dato:  04-09-2010 13:58

Udlejning af bokse er ganske rigtigt fritaget for moms uanset, hvor stor omsætning man har.

Man kan lade sig frivilligt registrere. Det kan være en stor fordel, hvis man feks. køber noget, som der skal lægges en stor investering i, da man så kan trække momsen fra.

Dog skal man være obs på at trækker man moms på investeringer fra, er man bundet til at videreføre "virksomheden" i 10 år fra investeringstidspunktet, ellers skal man betale en del af den fratrukne moms tilbage.

Mvh

Mette

Sommergræs i Kolding tilbydes

Se mere her

0
0
Svar på denne tråd

indberetning til skat.
Forfatter: 
Dato:  07-09-2010 10:13

Man skal kun indberette evt overskud til skat, hvis overskuddet ikke overstiger et bundfradrag, som er 1,33 % af ejendonsværdien. Dette gælder også når det er udlejning af boks/ stald. Her er det heller ikke krav at fører regnskab.

Nedenstående er taget ud fra boligportalens hjemmeside (udlejning af boks indgår under udlejning af bolig)

"Skatteregler for ejerbolig der delvist udlejes
Har du en ejerbolig, som du periodevis udlejer, eller udlejer du en del af din egen bolig, skal din lejeindtægt indberettes til SKAT. Lejeindtægten omfatter både den husleje der opkræves samt betaling af forbrug til f.eks. el, varme og telefon. Du har samtidig mulighed for at vælge én af to fradragsmuligheder:

- Bundfradrag: Bundfradraget udgør 1,33 procent af den aktuelle ejendomsværdi. Lejeindtægten er skattefri så længe den ikke overstiger bundfradraget. Du kan med denne ordning dog ikke trække de faktiske udgifter til f.eks. el, varme og ejendomsskat fra i skat. Til gengæld er du ikke forpligtiget til at føre regnskab over dine lejeindtægter og -udgifter, da SKAT ikke kræver opgørelse over disse.

- Regnskabsmæssigt fradrag: Med denne løsning får du ikke noget bundfradrag. Til gengæld får du et fradrag for dokumenterede, fradragsberettigede udgifter ud fra en opgørelse over dine lejeindtægter og -udgifter. Du er således forpligtiget til at lave en opgørelse over samtlige lejeindtægter og -udgifter, som kan fremvises til SKAT på deres forespørgsel. Du bliver beskattet af overskuddet efter de faktiske udgifter er trukket fra. Overskuddet indberettes som kapitalindkomst på din årsopgørelse til SKAT."

MVH Tina

Læssetov sælges.

Nu med 2 nye føl i stalden. Hoppe e BH Rosoff/Solos Carex og hingst e BH Leredo/Solos Landtinus. Begge til salg

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-09-2010 11:34

Der findes nok ikke i praksis mange eksempler på, at hestebokse indgår som en den af ejerbolig i vore dage :-).

Det er vist bare en lidt uheldig formulering på boligportalen

Gratis reklame for din hjemmeside
Tilmeld din side - et ægte heste linkkatalog
0
0
Svar på denne tråd

Delvis udlejning af ejerbolig
Forfatter: 
Dato:  13-09-2010 18:57

Jeg vendte lige ovenstående regel med min svigerfar i weekenden, da jeg syntes det lød lidt for godt til at være sandt.

Og han var helt enig i, at selvom opstaldningen ikke foregik i virksomhedsregi, så ville man aldrig kunne argumentere for at boksudlejning er udlejning af en del af ejerboligen.

Mvh

Mette

Sommergræs i Kolding tilbydes

Se mere her

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider