Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Urimelig dyrlæge regning
Forfatter: 
Dato:  28-05-2010 12:27

Jeg har lige fået en regning ind af døren som jeg anser som dybt urimelig. Men vil gerne lige have andres mening inden jeg får fat i dyrlægen og evt. ankenævnet.


Vi har 2 forfangne ponyer. Min har haft sin egen dyrlæge ude, den anden vil så have dyrlæge til sin og så kan hun jo lige kigge på min samtidig. (det er nogle uger efter min har haft dyrlæge)

De ringer mig op og siger den skal chippes for at få nogle piller, som jeg egentlig forsøger at sige den ikke skal have. Dyrlægen snakker mig hen over hovedet og jeg indvilliger da jeg har spurgt hvad det løber op i. 5-600 plus moms. Jamen det var så ok. (desuden nogle piller til at sætte forbrændingen op som ingen andre dyrlæger eller brogaarden har hørt om før)


Desuden er der bestilt loppefrøskaller til min også uden min indblanden. Men hvis det var med i prisen så ok.


Nu har jeg fået en regning på 1385 + moms = 1732. Altså mere end dobbelte af forventet.

Desuden har hun taget 488 for besøget hvor der så står - 33,3% i rabat fratrukket. Hvorfor hulen skal jeg betale 2/3 af et besøg jeg ikke engang har bestilt.


Regner med at sige hun kan få ½ delen af de piller og loppefrøskaller igen og så må hun jo få regningen til at passe med de 5-600 hun har lovet, ellers går jeg til ankenævnet.


Er jeg helt urimelig???


(Jeg er nok ekstra sur da det er en dyrlæge jeg i forvejen har rigtig dårlig erfaring med, men altså hun måtte jo godt tage et kig på mig når hun nu var der)


Hanne

Mor til Villads musen født 0708-09


0
0
Svar på denne tråd
 
  pris.....
Forfatter: 
Dato:  28-05-2010 14:24

Hej,


Jeg syntes små 1400 kr for at efterse forfangen pony + chip + medicin og loppefrø skaller lyder helt fair...


Jeg tror det er jeres aftale forud for besøget der er problemet.


Jeg tror bestemt ikke du får noget ud af at indgive denne til ankenævnet - du har jo selv indvilget i tingene. Og dyrlægens besøg på de små 500 er jo for undersøgelsen af ponyen - det kan du ikke forvente gratis selvom der er flere heste der skal kigges på...


Måske er jeg bare vant til at betale dyrlægen mere - og derfor er "farvet"....


Lene

0
0
Svar på denne tråd
 
 er da helt
Forfatter: 
Dato:  28-05-2010 16:17

enig med ovenstående indlæg -


Jeg tvivler på du får noget ud af dine klager.Har du set de andre sager på ankenævnets hjemmeside ?

Det er nok bedre, hvis du fortæller dyrlægen direkte,at der er noget du er utilfreds med - så må hun tag det til efteretning eller lade være.


www.rawasport.dk

flere spændende ponyer sælges

3 års Hilkens Black Delight hoppe

1 års hingsteplag f: Brooklands Moonwalker



0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  28-05-2010 16:25

Regningens størrelse er helt forventelig efter det du ovenstående fortæller. Jeg tror roligt, at du kan betale og se glad ud, du får intet ud af at påklage den regning. Du var oven i købet tilstede.

Hvis du går til ankenævnet, så tror jeg det eneste du får ud af det er nok en regning fra ankenævnet samt et påkrav om at betale din dyrlæge.


At dyrlægen har talt hen over hovedet på dig er jo faktisk dit og ikke dyrlægens problem. Så burde du have hævet stemmen, så du var blevet hørt.


God weekend


Tina

www.stutteri-moelleaaen.dk - www.linnerup-skovgaard.dk

DANSK AVLEDE KVALITETS CREMBÆREREHESTE

Importeret Cremello varmblodshingst af super afstamning

0
0
Svar på denne tråd
 
 lyder rimeligt..
Forfatter: 
Dato:  29-05-2010 07:18

Prisen er rimelig, at du ikke har sagt nej tak tydeligt nok, er dit eget problem.



IMC

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  29-05-2010 08:07

Du skriver, at du ikke forstår, at du skal betale 488 kroner for besøget, for du har ikke bestilt dette besøg!


Jamen har du ikke haft besøg af dyrlægen eller hvad?


Det er jo ikke rimeligt, at fordi der er en i stalden der har bestilt dyrlæge, så kan de andre lige låne dyrlægen, nu hun aliigevel er der, og så ikke betale honorar.


Hingsteplag (2009) efter Casir Ask sælges, mor optaget i springhesteprogrammet med 2 x 9,0

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm....
Forfatter: 
Dato:  29-05-2010 08:11

jeg var ikke selv til stede, men blev ringet op at den skulle chippes for at få noget medicin som jeg forsøgte at modsætte mig.

Autoritetstroen kom så alligevel op i mig og da hun siger en pris på 5-600 + moms så tænker jeg "nåå ja okay, hvis det ikke er værre så kan jeg da forsøge". Jeg vil dog få fat på landbohøjskolen og høre om de er enig i den medicinering da min egen dyrlæge aldrig har hørt om det før. Og andre med forfangne heste heller ikke har.


Fik fat i den pågældende dyrlæge og hun kan slet ikke forstå man stiller spørgsmålstegn ved hendes medicinering.

Har fundet ud af det er præperat som øger forbrændingen hos hunde. Det er ikke godkendt til heste og jeg forsøger at få nogle henvisninger til at det er ok at bruge og at det er normalt at medicinere med det her. Ellers kan man jo sige at hendes besøg har været helt forgæves.

Min egen dyrlæge havde tilset hesten og behandlet ud fra hans erfaring. Det var blot fordi den anden skulle tilses og så måtte hun da godt give et kig på ham og hendes vurdering. Det var aldrig hensigten at hun skulle behandle den.


Hanne

Mor til Villads musen født 0708-09


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  29-05-2010 09:13

Jeg må tilstå at jeg ikke kan forstå, hvorfor du får en anden dyrlæge, end din egen til at kigge på din hest, med mindre du er utilfreds med egen dyrlæge.

Det er ikke fair at få anden dyrlæge på og så tvivle på hendes medicinering. Du skriver at det var ikke meningen at hun skulle behandle den, hvad skulle hun så?

Tilse dyret men ikke kommentere, ordinere ? Du går tilmed i lag med dyrlægen og begynder selv at undersøge præparatet, og finder frem til, at det (muligvis) kun bruges til hunde, og mener dermed at dyrlægens besøg var uden værdi.


Kan du ikke se problemet?


Altså hvis du kun ville have dyrlægen til at kigge på din hest gennem tremmerne i boksen, kunne du lige så godt få smedens kat til at gøre det.


Lyt til et godt råd - dyrlæge og smed er ikke noget man shopper rundt imellem, når først man har fundet den rette.

Og du har jo åbenbart fundet den rette dyrlæge for dig, for du henvender dig til ham, bagefter, for at høre hans mening om præparatet.


Hingsteplag (2009) efter Casir Ask sælges, mor optaget i springhesteprogrammet med 2 x 9,0

0
0
Svar på denne tråd
 
 forstår ikke
Forfatter: 
Dato:  01-06-2010 15:31

Min egen dyrlæge havde tilset hesten og behandlet ud fra hans erfaring. Det var blot fordi den anden skulle tilses og så måtte hun da godt give et kig på ham og hendes vurdering. Det var aldrig hensigten at hun skulle behandle den


Så hun må gerne kigge på hesten, hun må bare ikke gøre noget eller tage penge for det????


Jeg ville da være mere bekymret hvis hun havde kigget på din hest - som er syg - og så bare sagt okay og gået sin vej. Hun gør da det hun skal som dyrlæge, forsøger at gøre dyret rask?


Som den hønemor jeg er har jeg ofte nasset mig ind hvis jeg hører at dyrlægen kommer for llliiiiggggeee be ham kigge på et eller andet åndsvagt som så ikke betyder noget alligevel. Jamen så skal jeg da betale for at dr. dyr har brugt sin tid på at kigge på min hest og jeg skal desuden da også betale en del af kørslen.


Hvad ellers????


At hun så ordinerer medicin til hunde, ja da kan du jo bare smide det tilbage i snotten på hende og sige at det er et no go.




SILLE FOREVER !!


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  02-06-2010 11:26

Altså medicin der ikke er godkendt til heste og chipmærkning burde jo have fået klokken til at ringe omgående ik!

Og tager man imod tilbud om behandling, jamen så tikker taxameteret da omgående, der er ingen dyrlæge som arbejder gratis.

Hvis isætning af chip inkl. chip koster ca. 600 plus moms, så går medicinen og selve besøget jo iøvrigt også oveni.


Mvh


Tina

www.stutteri-moelleaaen.dk - www.linnerup-skovgaard.dk

DANSK AVLEDE KVALITETS CREMBÆREREHESTE

Importeret Cremello varmblodshingst af super afstamning

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider