Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

at købe hus
Forfatter: 
Dato:  23-05-2010 11:16

Sagen er den at min kæreste og jeg har set et lille fint hus til 350,000 kr.

Dog trænger det til en kærlig hånd.

Men kan i kære ænder ikke hjælpe mig med hvordan udgifterne ser ud på sådan et hus??

www.realmaeglerne.dk/ adsag.asp?sag=35303107&p=51

i får også lige et link til huset.

det jeg søger er oplysninger for de ekstra udgifter vi får frem for at leje.

På forhånd tak for svar

Nu uden min dejlige Manito. kommer til at savne ham.

0
0
Svar på denne tråd

hhhhhhh
Forfatter: 
Dato:  23-05-2010 11:59

Lys

Vand

Varme

Vandafledning

ejedomsskat

Går det noget i stykker fk.s køleskabet, så er det jer der må betale.

Der er så også nogle små ting, som folk tit glemmer, det er ikke mange penge, men så man siger mange bakke små, laver en stor å.

Græsset skal slåes, her kommer benzin til græsslåmaskinen + vedligehold.

der skal bruges strøm el benzin til hækkeklipperen..

Den største post til det hus der, bliver til vedligehold, hvis i ikke låner penge til det med det samme.

Jeg har hørt, jeg ved ikke om det er rigtig, at kriditforenigerne ikke låner penge ud til huse under 500.000kr. Hvis der er rigtigt skal i låne pengene via banken, også tror jeg det måske bliver dyrer end det mælgeren har skrevet.

Venlig Hilsen

Anni og Sava!!

Kat.1 knabstrupper avlshingst sælges.

Avls/ridehoppe og føl sælges.

Stald Dunkans

0
0
Svar på denne tråd

Alt det som
Forfatter: 
Dato:  23-05-2010 18:20

Anni og Sava og så er der lige renovation (afhentning af skrald)

Og I skal være forberedt på altid at have lidt ekstra kapital liggende for der er altid et eller andet der går i stykker på det mest dårlige tidspunkt...

Lillefis

0
0
Svar på denne tråd

udgifter
Forfatter: 
Dato:  23-05-2010 18:33

Hej

Husk på at der også er udgifter til

skorstensfejer,

renovation

rottebekæmpelse

Husforsikring

varme - hvis det ikke er ordentligt isoleret, så koster det sikkert kassen at varme op

evt grundejerforening

ejendomsskat

ejendomsværdiskat

vand

kloak

renovering / vedligeholdelse

nu med rask hest på græs

0
0
Svar på denne tråd

tak for svar
Forfatter: 
Dato:  23-05-2010 20:06

tak for svar indtil videre. har i evt nogle priser på noget af det i skriver???

0
0
Svar på denne tråd

Ahmmmmm.....
Forfatter: 
Dato:  23-05-2010 22:04

Når en ejendomsmægler er "ærlig" og kalder det et håndværker tilbud, så er det sandsynligvis til at pille total fra hinanden og starte forfra - evt nedrivning.

Når jeg ser billederne af huset, så tænker jeg fugtproblemer og uisoleret, lavloftet, få muligheder, samt hjemmehåndværk af "klytter-niveau"

Hvis I er ude i sådan et hus, så kan I nemt skulle putte 600.000-1 mill i ar gennemrenoverer sådan et hus.

Og I vil alligevel have problemer, da huset sikkert ikke har nogen sokkel fra den årgang ect.

Kombiner det med en beliggenhed, som nok kun kan kaldes ringe - så ville jeg hvis jeg var jer heller kigge efter noget andet.

Alene opvarmning af et dårligt isoleret/total uisoleret hus kan nemt koste 30-40.000 kr i olieforbrug ved en hård vinter.

Så har I forelsket jer I huset - så få endelig en respekteret håndværker ud og kig på det før i byder noget.

Rent faktisk har jeg det sådan, at de væreste huse er dem som er forsøgt renoveret, og bare er et sminket lig, fremfor dem som ikke viser sig andet end det de er, nemlig renoveringsværdige huse med nogle måske udemærkede rammer.

Som med heste - lad være med at falde for at der er skiftet tag og vinduer, hvis rammerne i huset er bundrådne.

MVH charlotte

0
0
Svar på denne tråd

morgan
Forfatter: 
Dato:  24-05-2010 02:06

Vi har set huset udefra indtil videre.

Og min kæreste som er håndværker. siger at det udmiddelbart ser fint ud. Vi har tænkt os at kontakte mægler på tirsdag så vi kan komme ind og se huset. som det ser ud nu er det faktisk "kun" udhuset der skal have a vide hvilken vej det skal vælte.

Men alle de spørgsmål med sokkel osv får mægler jo når vi kommer.

Men tak fordi du skrev det. for så har man da lige det i baghovedet til fremvisningen.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider